Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » elektryczne wspomaganie kierownicy

elektryczne wspomaganie kierownicy

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  NastÄ™pny
Autor Wiadomość
MarcinJM
Gość







Post2010-04-26, 09:40    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w
Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym wspomaganiu,
jak i w hydraulicznym.

W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?

Sa w przekladni kierowniczej (w maglownicy)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
Reklamy
Michał Gut
Gość







Post2010-04-26, 13:10    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Coz, widac moja centralka nie wiedziala o tym, ze musi byc wycentrowana.
Zalozylem, podlaczylem i dziala. Kola same wracaja do pozycji neutralnej.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy

ale one tak robia takze na postoju wiec geometria duzo nie ma tu do gadania
jak masz 50% skretu w lewo na postoju, to skrecenie dalej w lewo wiaze sie z
bardzo duzym oporem a w prawo w kierunku centrowania jest duzo duzo lzej.
analogicznie jesli jest 50% w druga strone


Cytat:
hmmm musi byc spiete mechanicznie, jest tylko po srodku jeszcze czujnik
momentu i wychylenia, ale walek zasuwa od kierownicy az do maglownicy,
jestem tegop prawie pewien

Wlasnie, ze pamietam, ze jakis producent szczycil sie tym, ze nie ma
mechanicznej korelacji pomiedzy kolem kierownicy a zwrotnica.
Wtedy naturalnym byloby centrowanie centralki wpomagania, poniewaz
centralka nie mialaby informacji zwrotnej o polozeniu kol.

ale to tak bez sensu by bylo - na postoju chcesz krecic kierownica a kola
stoja?

masz wyjety akumulator i chcesz przeparkowac auto obok pchajac - nie uda
sie?

bez sensu
kogutek
Gość







Post2010-04-26, 14:10    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Ma ktos takie lub mial okazje krecic bez akumulatora czy z wylaczynym
silnikiem ?

http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm

Sa tam przekladnie slimakowe. A one sa zwykle samohamowne.

Jeden spalony tranzystor dzieli nas przed zablokowana kierownica ?

No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

J.


W mechanizmie jest sprzęgło cierne. Wspomaganie jak sama nazwa wskazuje ma

dołożyć trochę siły a nie ją zastąpić. Dlatego jak potrzeba ileś kilogramometrow
do kręcenia kierownicą to w samochodzie bez wspomagania kierowca daje jej 100%.
Ze wspomaganiem kierowca 20% wspomaganie 80%. Jak wspomaganie siÄ™ popsuje to
kierowca musi dać 100% + 80% na pokonanie oporów sprzęgła.

JAM
Gość







Post2010-04-26, 14:50    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w

Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym
wspomaganiu,
jak i w hydraulicznym.

W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?

Pomimo zalet wspomagania
elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
pieniążki producentów,

Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji
bardzo drogie nie bylo.
A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w
elektronice, wiec tania.

a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
napędzi kłopotów.

No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki"
producentom :-)

J.

Nie chodzi o oszczedzanie pieniedzy a o zmniejszenie zuzycia paliwa.
Hydrauliczne sa bardziej paliwozerne. Co do oryginalnego pytania,
zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby byly.
Uklad pokazany na linku to wspomaganie elektryczne w kolumnie
kierownicy. To jest uklad najtanszy. Stosuje sie rowniez wspomaganie
elektrzyczne bezposrednio w przekladni kierowniczej albo za pomoca
drugiego walka (dual pinion) albo za pomoca "sruby" na zebatce (belt
drive). Belt drive to uklad najnowoczesniejszy, ale tez i najdrozszy i
trudny do upakowania.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
J.F.
Gość







Post2010-04-26, 16:50    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Nie chodzi o oszczedzanie pieniedzy a o zmniejszenie zuzycia
paliwa.
Hydrauliczne sa bardziej paliwozerne.

A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?

Cytat:
Co do oryginalnego pytania,
zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby
byly.

Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
wyglada na samohamowne Smile
A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.

No chyba ze naprawde to wyglada tak jak to rozrysowano dla BMW - z
przekladnia planetarna.

J.
Michał Gut
Gość







Post2010-04-27, 08:20    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
dziwne - u mnie wystarczty wylaczyc silnik i wlaczyc ponownie i po przejsciu
autotestu hula od nowa
Jacek
Gość







Post2010-04-27, 18:40    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
sz, ale dwa razy niestety nie chciało mu się
zadziałać i trzeba było latać do ASO.
Jacek
JAM
Gość







Post2010-04-28, 03:30    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem

Cytat:

A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?

Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
zwloki we wspomaganiu.

Cytat:
Co do oryginalnego pytania,
zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby
byly.

Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
wyglada na samohamowne Smile
A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.

Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
istnialy. To dziedzina, ktora nadal sie rozwija i prowadzis sie
badania nad nowymi mozliwosciami, ale juz dzis na przyklad powszechnie
stosuje sie algorytm kasowania sciagania samochodu co znacznie obniza
IPTV gwarancyjnego ustawiania gemoretrii.

Cytat:

No chyba ze naprawde to wyglada tak jak to rozrysowano dla BMW - z
przekladnia planetarna.

BMW to uklad aktywny, ktory moze skrecac samodzielnie bez udzialu
kierowcy. Dlatego stosuja uklad planetarny. Opnine na temat zalet tego
systemu sa podzielone.

Cytat:

J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/
Stefan
Gość







Post2010-05-01, 20:50    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem

Cytat:
http://zssplus.pl/www_publikacje/publikacje42.htm

lekko OT:

"[...]. Od prędkości 70 km/h tryb pracy City wyłącza się automatycznie,
aby zwiększyć stabilizację jazdy. [...]"

W moim GP, z tego co pamietam tryb City wylacza sie juz przy 20-30km/h.
W tym trybie to nawet niemowlak moglby skrecac kierownica.
J.F.
Gość







Post2010-05-04, 22:27    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A nie mozna jakiejs pompy o zmiennym wydatku czy elektrycznej
wylaczanej, zeby nie obciazaly silnika stale ?

Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
zwloki we wspomaganiu.

Cisnienie robocze moze byc w akumulatorze.

Cytat:
Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale patrzac na te ilustracje .. to
wyglada na samohamowne Smile
A juz na pewno stawiajace spory opor inercyjny.

Nie wiekszy niz zepsuta hydraulika. Elektrzyczne poza oszczednoscia
paliwa przynosza rowniez liczne nowe mozliwosci, ktore dotad nie
istnialy.

Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
potem skreci w w drzewo :-)

J.
JAM
Gość







Post2010-05-05, 03:54    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <jfox_xnosp> wrote:

Cytat:
...
No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

Tak jak na tym przykladzie ? ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw

Cytat:

J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
JAM
Gość







Post2010-05-05, 04:00    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
On May 4, 5:23 pm, J.F. <jfox_xnosp> wrote:
Cytat:

Raczej nie. Zbyt duza zwloka czasu reakcji. W hydraulicznych niestety
musisz stale utrzymywac cisnienie robocze aby nie bylo wyczuwalnej
zwloki we wspomaganiu.

Cisnienie robocze moze byc w akumulatorze.

Ano mozna, tylko koszty rosna juz nie mowiac braku dodatkowych zalet.
Elektryczne systemy pozwalaja na aktywne kontrolowanie wielu
parametrow, bardzo latwo zmienic szybko stopien wspomagania w funkcji
wielu parametrow jak chociazby szybkosci pojazdu czy stopnia skrecenia
kol itp. za pomoca software kompletnie za darmo.

Cytat:
Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
potem skreci w w drzewo Smile

Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
skreci :-)

Cytat:

J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
J.F.
Gość







Post2010-05-05, 07:00    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
On Tue, 4 May 2010 19:57:03 -0700 (PDT), JAM wrote:
Cytat:
On May 4, 5:23 pm, J.F. <jfox_xnosp> wrote:
Teraz nie tylko samochod przestanie reagowac na pedal gazu i kluczyk,
ale dodatkowo na kierownice. Najpierw sie sam rozpedzi do 200km/h, a
potem skreci w w drzewo :-)

Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
skreci Smile

Jakos nie przypominam sobie zebym kiedykolwiek o tym slyszal, widac
dobre sa.

A elektryka - laguna, toyota :-)

J.
J.F.
Gość







Post2010-05-05, 07:09    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem
On Tue, 4 May 2010 19:48:25 -0700 (PDT), JAM wrote:
Cytat:
On Apr 25, 4:29 pm, J.F. <jfox_xnosp> wrote:
...
No to ciekawe kiedy komputer zacznie jeszcze kierownica sam krecic ..

Tak jak na tym przykladzie ? Wink
http://www.youtube.com/watch?v=MLHWgAmx3Iw

A slusznie, przeciez juz sa takie co same parkuja.

No to czekamy na nastepny etap - rozsiadamy sie wygodnie z tylu,
mowimy "samochodziku, zawiez mnie dzis do Warszawy" i rozkladamy
gazete.

A wczoraj wlasnie kolejarze szynowi nie wpuscili na tory kolejarzy
pociagowych, pokazujac dobitnie pasazerom ktory transport lepszy :-)

J.
nom
Gość







Post2010-05-06, 09:09    Re: elektryczne wspomaganie kierownicy Odpowiedz z cytatem



Cytat:
Hydraulika tez moze sie zepsuc. Zatnie sie zaworek i samochod
skreci Smile

dlatego sa wspomagania elektrohydrauliczne, czyli pompa jest elektryczna a
reszta ukladu hydrauliczna. W przypadku usterki wspomagania pompa
elektryczna przestanie pompowac i cisnienie w ukladzie spadnie i bedziemy
mogli krecic, ale bez wspomagania. Dodatkowo pompa elektryczna wlacza sie
kiedy zajdzie taka potrzeba, wiec tez oszczedza energie (w cvzysto
hydraulicznym wspomaganiu pompa napedzana jest od silnika samochodu i
pracuje caly czas).
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » elektryczne wspomaganie kierownicy
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  NastÄ™pny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj siÄ™!