Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Felgi do focusa lub S40

Felgi do focusa lub S40

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  NastÄ™pny
Autor Wiadomość
to
Gość







Post2010-03-29, 02:47    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem


Cytat:
Czy takie http://www.ceneo.pl/255525 felgi majÄ… sens? Smile

Nie -- dość duże auto + mały rozmiar felgi + filigranowe ramiona = wygląd
taczki. Jak chcesz 16", to szukaj masywnych z niskim rantem.

--
cokolwiek
Reklamy
to
Gość







Post2010-03-29, 02:48    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem


Cytat:
S³usznie - te 2,5 mm w S40 mo¿e zupe³nie popsuæ charakterystykê
prowadzenia no i mog± o nadkola obcieraæ.

Chyba myślałeś o 25 mm...

--
cokolwiek
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-29, 03:05    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"to" 4bafdc8f$1@news.home.net.pl

Cytat:
Nie -- dość duże auto + mały rozmiar felgi + filigranowe ramiona = wygląd
taczki. Jak chcesz 16", to szukaj masywnych z niskim rantem.

A poza wyglÄ…dem sÄ… dobre? :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
to
Gość







Post2010-03-29, 03:44    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem


Cytat:
Nie -- dość duże auto + mały rozmiar felgi + filigranowe ramiona =
wyglÄ…d taczki. Jak chcesz 16", to szukaj masywnych z niskim rantem.

A poza wyglÄ…dem sÄ… dobre? Smile

Nie będę przykładał ręki do oszpecenia Twojego auta. ;-)

--
cokolwiek
Maciej Browarczyk
Gość







Post2010-03-29, 10:46    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
W dniu 2010-03-27 00:19, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Cytat:
Dziêki za uwagi i sugestie. Smile

Mi w Volvo np. V70R podoba sie jak wsadzaja felgi od starszych Porsche
ale u Ciebie chyba nie ma takiej mozliwosci. Ogolnie bardzo fajna felga
Volvo (i mozna znalezc w necie o podobnym wzorze) to taka o wielu
cienkich ramionach "szprychach". Fajnie to wyglada, nawet w malej feldze.
http://www.calamari-tuning.com/images/auti/volvo_v70.jpg
Oczywiscie pomijam ten plastikowy festyn ale felgi klasa.

--
Pozdrawiam,
Maciek
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-29, 19:11    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Maciej Browarczyk" hopn61$g7c$1@node1.news.atman.pl

Cytat:
Mi w Volvo np. V70R podoba sie jak wsadzaja felgi od starszych
Porsche ale u Ciebie chyba nie ma takiej mozliwosci. Ogolnie bardzo
fajna felga Volvo (i mozna znalezc w necie o podobnym wzorze) to taka
o wielu cienkich ramionach "szprychach". Fajnie to wyglada, nawet
w malej feldze.
http://www.calamari-tuning.com/images/auti/volvo_v70.jpg
Oczywiscie pomijam ten plastikowy festyn ale felgi klasa.

Powiedziano mi w Volvo, że mogę stracić gwarancję, jeśli zamontuję
felgi o innych parametrach niż te, które poleca producent...
A pytałem o to, co wówczas, gdy założę japońskie felgi
z salonu Mazdy -- 7" na 16", ET 52.5 mm i 5x108


Salon Volvo ma otrzymać felgi firmy Ronal. Smile
Ronal twierdzi, że takich felg nie ma i nie miał.

http://www.netcar.pl/felgi/aluminiowe/RONAL+R42-5,,,,,,,6.5x16,218,,,,,,,5x108,514,0,5-0,115522909,szi.html

Miał podobne -- z 4 otworami. :)

Za info -- dzięki. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-29, 19:21    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Eneuel Leszek Ciszewski" hom1s4$7t8$1@inews.gazeta.pl

Cytat:
oś wahliwa koła
| /
| /
| /
_____ /
' | ' /
| | |/
| | /
| | /| -- oś obrotu koła
| |/ |
| / | __ O! Tutaj te osie gdzieś powinny się ze sobą przeciąć!
'_/|__' __ styk opony/koła z jezdnią
/ |
/ |
/ |
/ |<--oś symetrii opony (koło tu nie ma osi symetrii;
czasami nie ma jej w ogóle)


Aby zachować ujemny PZ, producenci chętnie pochylają koła przednie.
Najlepiej widać to w Mercedesach, gdzie pochylano koła także wtedy,
gdy nie dbano o ujemność PZ. Smile Nowe Volvo S40 także pochyla koła
przy skręcie.

Aby było jasne -- nie chodzi mi o pochylenie związane z wyprzedzeniem
sworznia, ale o to narysowane wyżej. Smile Jak widać to pochylenie -- albo
jak je odróżnić od pochylenia związanego z wyprzedzeniem sworznia?
Ano trzeba chwilę zastanowić się i pokręcić kierownicą w obie strony.

Wyprzedzeniem sworznia to pochylenie prostopadłe do pokazanego na rysunku.
Daje automagię prostowniczą -- w skręcie samochód jest uniesiony, więc
ma tendencję do prostowania kół. Założenie szerszych opon **chyba** da
,,lepszy'' skutek tej automagii, a zatem i mniejszy będzie wpływ ujemnego
PZ. Smile Jak samochód unosi się? Ano -- chwila uwagi i wszystko jasne. Smile
Chyba -- bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem zbyt mocno.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-29, 19:22    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Eneuel Leszek Ciszewski" hom1s4$7t8$1@inews.gazeta.pl

Cytat:
oś wahliwa koła
| /
| /
| /
_____ /
' | ' /
| | |/
| | /
| | /| -- oś obrotu koła
| |/ |
| / | __ O! Tutaj te osie gdzieś powinny się ze sobą przeciąć!
'_/|__' __ styk opony/koła z jezdnią
/ |
/ |
/ |
/ |<--oś symetrii opony (koło tu nie ma osi symetrii;
czasami nie ma jej w ogóle)


Aby zachować ujemny PZ, producenci chętnie pochylają koła przednie.
Najlepiej widać to w Mercedesach, gdzie pochylano koła także wtedy,
gdy nie dbano o ujemność PZ. Smile Nowe Volvo S40 także pochyla koła
przy skręcie.

Aby było jasne -- nie chodzi mi o pochylenie związane z wyprzedzeniem
sworznia, ale o to narysowane wyżej. Smile Jak widać to pochylenie -- albo
jak je odróżnić od pochylenia związanego z wyprzedzeniem sworznia?
Ano trzeba chwilę zastanowić się i pokręcić kierownicą w obie strony.

Wyprzedzeniem sworznia to pochylenie prostopadłe do pokazanego na rysunku.
Daje automagię prostowniczą -- w skręcie samochód jest uniesiony, więc
ma tendencję do prostowania kół. Założenie szerszych opon **chyba** da
,,lepszy'' skutek tej automagii, a zatem i mniejszy będzie wpływ ujemnego
PZ. Smile Jak samochód unosi się? Ano -- chwila uwagi i wszystko jasne. Smile
Chyba -- bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem zbyt mocno.

Na oko -- na pewno, ale może są jakieś czynniki ,,łagodzące''.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Marcin "Kenickie" Mydlak
Gość







Post2010-03-30, 00:07    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ogolnie bardzo fajna felga
Volvo (i mozna znalezc w necie o podobnym wzorze) to taka o wielu
cienkich ramionach "szprychach". Fajnie to wyglada, nawet w malej feldze.
http://www.calamari-tuning.com/images/auti/volvo_v70.jpg
Oczywiscie pomijam ten plastikowy festyn ale felgi klasa.


I do tego niech będzie biała, z subtelnym czerwonym logiem. Wypisz
wymaluj - OZ Superturismo WRC. Mi siÄ™ takie do Puga marzÄ…, auto ciemne,
niebieskie, metalik. Tylko trochę festyniarskie jeśli chodzi o moc
wozidła. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-30, 00:27    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Marcin "Kenickie" Mydlak" hor1a6$b2$1@news.dialog.net.pl

Cytat:
I do tego niech będzie biała, z subtelnym czerwonym logiem. Wypisz wymaluj - OZ Superturismo WRC. Mi się takie do Puga marzą, auto
ciemne, niebieskie, metalik. Tylko trochę festyniarskie jeśli chodzi o moc wozidła. Wink

A jaka to moc?
Ja znam tylko moce piekielne i złe moce oraz niemoce...
Mam pod maską 100 kW i się jakoś przyzwyczaiłem,
Mogłoby być i ze 2 razy tyle, oby się koła nie odrywały... :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-30, 14:41    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Eneuel Leszek Ciszewski" hoqgkh$43p$1@inews.gazeta.pl


Cytat:
Wyprzedzeniem sworznia to pochylenie prostopadłe do pokazanego na rysunku.
Daje automagię prostowniczą -- w skręcie samochód jest uniesiony, więc
ma tendencję do prostowania kół. Założenie szerszych opon **chyba** da
,,lepszy'' skutek tej automagii, a zatem i mniejszy będzie wpływ ujemnego
PZ. Smile Jak samochód unosi się? Ano -- chwila uwagi i wszystko jasne. Smile
Chyba -- bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem zbyt mocno.

Na oko -- na pewno, ale może są jakieś czynniki ,,łagodzące''.

Zapewne tym czynnikiem jest fakt, iż PZ jest ważny przy dużych
szybkościach, gdy samochód nie skręca lub skręca delikatnie.



A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest potrzebne na przykład do przeciwdziałania
siłom oddziałującym na koła poprzez karoserię. Jeśli przód samochodu ma tendencję
do skręcania w prawo, dodatnie wyprzedzenie sprawi, że koła skręcą w lewo, kontrując
tę tendencję, co (odwrotność czego) widać na wózkach w galeriach handlowych, gdzie
jest ujemne wyprzedzenie zwrotnic, czyli wleczenie -- tam koła wspomagają tendencje
wózka,dzięki czemu wózkiem łatwiej kierować. Przy ujemnym wyprzedzeniu koła wspomagają
zamiary tego, kto kieruje wózkiem. Przy dodatnim (koło wysunięte do przodu przed osią
obrotu) koła przeciwdziałają intencjom kierującego.


Uprzedzając życzliwe_inaczej komentarze -- wózkiem w sklepie kierujemy
poprzez ,,karoserię'', nie poprzez skręcanie kół, dlatego tam wskazane
jest ujemne wyprzedzenie zwrotnic. W samochodzie mamy kierowanie poprzez
skręcanie kół, zaś na wpływ tego, co oddziałuje karoserię (na przykład
wiatr spychający samochód) jest siłą (i wpływem) niepożądaną (niepożądanym)
dlatego w samochodach mamy dodatnie wyprzedzenie zwrotnic kół przednich.
Zwykle dodatnie, bo ponoć bywa i ujemne.

Ujemne jest zwykle w tylnym zawieszeniu, gdzie koła powinny poddawać się
karoserii. Tyle tylko, że tylne kła słabo biorą udział w kierowaniu.


Jazda do tyłu jest niebezpieczna, gdyż auto ma tendencje destabilizujące.


--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-30, 14:48    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Eneuel Leszek Ciszewski" hontou$q2a$1@inews.gazeta.pl


Cytat:
Zwiększenie szerokości opony może powodować trudności z kręceniem kierownicą,
ale nie dlatego, że więcej gumy przylega do jezdni -- przylega jej tyle samo. :)

(bo zależy to od masy samochodu i od ciśnienia w oponie -- opona jest szersza,
ale ugina się słabiej; powierzchnia przylegania musi być taka sama dla różnych
szerokości opon)

Takie zwiększenie siły pochodzi raczej od wyprzedzenia sworznia. Smile A więc
zwiększanie szerokości opony da chętniejsze prostowanie się kół. Może więc
problem leży w korekcji tego wyprzedzenia? Smile A najprawdopodobniej masz
niekorzystne złożenie obu czynników -- zwiększenie PZ i zwiększenie siły
zwiÄ…zanej z wyprzedzeniem sworznia. Smile

Przy skręcie w lewo, lewe koło przejeżdża mniej niż prawe w tym samym czasie.
To jasne. Ale i lewa część opony musi przejechać mniej niż prawa w tym samym
czasie. Może i tu należy doszukiwać się źródeł trudności przy szerszych oponach?

MZ przesadzanie z szerokością opon nie jest dobrym rozwiązaniem.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-30, 15:22    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
"Eneuel Leszek Ciszewski" hosktd$2rb$2@inews.gazeta.pl

Cytat:
Zwiększenie szerokości opony może powodować trudności z kręceniem kierownicą,
ale nie dlatego, że więcej gumy przylega do jezdni -- przylega jej tyle samo. Smile

Albo inaczej Ci (".Peeter") napiszę: nie wszystko można przewidzieć i przeliczyć
teoretycznie nawet wtedy, gdy się na tym zna -- stąd na przykład pochodzą kosztowne
doświadczenia typu testy zderzeniowe czy tunele aerodynamiczne lub hydrodynamiczne.
A ja exportem od zawieszenia zdecydowanie nie jestem.

Ludzie męczą się długimi godzinami nad budową jakiegoś zawieszenia, później to
testujÄ… i korygujÄ…, nierzadko dopiero na kolejnych wersjach tego samego zawieszenia.

Zmienianie jakiegokolwiek parametru może destabilizować samochód. Tuning to wbrew
pozorom poważna sprawa.



Jeśli kupisz jakąś rzecz, może ona mieć świadectwo homologacji, ale jeśli zmienisz
tam cokolwiek, homologacja może stać się bezwartościowa. Nie dlatego, że tak chcą
złośliwcy, ale dlatego, że po jakiejkolwiek zmianie wszystko może ulec zmianom.

Akurat zmiana szerokości opony czy szerokości felgi (o ile nie dojdzie do ocierania
a zmiana nie jest duża) należy do najmniej problemogennych zmian, ale nadmierne
poszerzanie opon może mieć zły wpływ. Choćby większej siły trzeba użyć na pochylenie
szerszego koła (z szerszą oponą) -- weź cokolwiek (choćby miniaturę opony lub wysokie
pudełko, a nawet butelkę) w ręce i spróbuj lekko odchylić to coś od pionu -- jest tam
tendencja do powracania. I w to odchylenie trzeba włożyć trochę energii, trzeba
użyć siły -- tym większej, im większa jest podstawa, czyli w tym wypadku szerokość
opony. Podczas szybkiej/normalnej jazdy ten czynnik nie może mieć wpływu na trudności
z kręceniem, bo w czasie szybkiej jazdy koła są ustawione do jazdy na wprost lub
prawie na wprost.


--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
.Peeter
Gość







Post2010-03-30, 15:46    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zmienianie jakiegokolwiek parametru może destabilizować samochód. Tuning to wbrew
pozorom poważna sprawa.

Trochę doświadczenia z tuningiem mam, nie jedno auto się już robiło,
w nie jednym projekcie pomagało i nie jedno auto widziało. :-)

BTW, zawsze rozmawiasz ze sobÄ…? :>

Pozdrawiam
..Peeter
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość







Post2010-03-30, 15:46    Re: Felgi do focusa lub S40 Odpowiedz z cytatem
".Peeter" hosrsf$qai$1@inews.gazeta.pl

Cytat:
Trochę doświadczenia z tuningiem mam, nie jedno auto się już robiło,
w nie jednym projekcie pomagało i nie jedno auto widziało. :-)

BTW, zawsze rozmawiasz ze sobÄ…? :

Za informację o tym, że Ronal to dobra firma -- dziękuję. Smile
Szukasz zwady -- to Twoja sprawa. Smile
PiszÄ™ do Ciebie, o czym wiesz (skoro mi odpowiadasz), szukajÄ…c przyczyn
tego, o czym piszesz, a co jest sprzeczne i z teorią, i z doświadczeniami
moimi i z doświadczeniami osób, które (jak Ty) twierdzą, że na tuningach
siÄ™ znajÄ…. :)

Każda z tamtych osób zawzięcie twierdziła, że sama zmiana ET skutkuje
szarpaniem kierownicy i że może być korygowana przeróbką zawieszenia.
Ty zaś piszesz, że demonizuję problem.

Tamte osoby pokazywały mi (choćby na zdjęciach) swoje samochody,
o Tobie raczej wiem mało.

No i te osoby twierdziły, że sama zmiana szerokości opony ma nikły wpływ
na siłę potrzebną do kierowania.

Co do paliwa -- zdania były podzielone i jedni uważali, że
zwiększenie szerokości opony daje zwiększenie zużycia paliwa,
a inni uważali, że taka zmiana zazwyczaj nie zwiększa zużycia
paliwa. Pierwsi nawet potrafili wyliczyć, jakie to zmiany.
Ja zwiększenia zużycia nie mogę potwierdzić, ale trudno
o ocenę, skoro na wąskich kołach jeździłem zimą, a na szerokich latem.


Pisząc o tym, że demonizuję problem zmniejszania PZ, pokazujesz,
iż o tuningowaniu zawieszenia nie masz pojęcia. Smile (nie twierdzę,
że nie masz, a jedynie, że pokazujesz to) Tak jakbyś twierdził,
że zmiana innych parametrów ,,geometrii'' nie ma wielkiego wpływu -- czyż
zmiana zbieżności o 1 mm może mieć jakiś wpływ? Smile (kiedyś podawano
zbieżność w mm, zamiast w stopniach)

Albo zmniejszenie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Czyż to może mieć wpływ? Jeździ się tak samo, tyle,
że trzeba trzymać mocniej kierownicę. Smile (niemal
dokładnie tak, jak przy zwiększeniu PZ)

Co więcej -- sami producenci nie potrafią zdecydować się
na niektóre ustawienia parametrów -- na przykład pochylenia kół.
(nie chcę tłumaczyć, o jakie pochylenia chodzi, w każdym razie
nie o to, o których pisałem, a o te, które można regulować
mimośrodami wraz z regulowaniem kąta wyprzedzenia SZ)

-=-

A tak na koniec zauważę, że mnie nie interesuje to, czy tuningujesz, czy nie. Smile
Ja uważam, że znam się słabo, dlatego zasięgam języka tu i ówdzie. Smile
Większa część dyskutantów z tego wątku uważa (MZ niesłusznie) siebie
za ekspertów tuningu. :)

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Felgi do focusa lub S40
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  NastÄ™pny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj siÄ™!