Autor |
Wiadomość |
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-03-27, 02:19 Felgi do focusa lub S40 |
|
Szukam nowych felg (tak zwanych alufelg) do Volvo S40:
ET 52.5 mm
rozstaw szpilek 5x108
wymiary 6.5 cala na 16 cali
Dziêki za uwagi i sugestie. :)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|
Reklamy
|
|
DoQ
Gość
|
2010-03-27, 13:12 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: | Szukam nowych felg (tak zwanych alufelg) do Volvo S40:
Dzięki za uwagi i sugestie.
|
Szukaj szukaj, powinny byc okrągłe.
Pozdrawiam
Paweł
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
|
|
|
Przemek V
Gość
|
2010-03-27, 15:38 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Takie felgi mają pięć ramion. To tak zwane alufelgi pięcioramienne.
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-03-27, 16:01 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
"Przemek V" hokuc8$40u$1@atlantis.news.neostrada.pl
Cytat: | Czy takie http://www.ceneo.pl/255525 felgi majÄ… sens? :)
Takie felgi mają pięć ramion. To tak zwane alufelgi pięcioramienne.
|
Tak. Na dodatek są odlewane metodą niskociśnieniową.
Mają odpowiednie parametry typu szerokość, średnica, odsadzenie i rozstaw dziurek.
I są okrągłe -- to akurat postulat DoQ, którego mam w qasiautomagicznym KFie.
I ten postulat wziąłem poważnie pod rozwagę -- po co mam narażać się komuś,
kogo mam w KFie? Aby zarzucał mi zemstę polityczną w ,,przededniu'' wyborów? :)
A coś rozsądnego potrafisz napisać o tych felgach lub o tej firmie? :)
Są dwa razy tańsze niż felgi z salonu Volvo.
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|
DoQ
Gość
|
2010-03-27, 17:08 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: | Czy takie http://www.ceneo.pl/255525 felgi majÄ… sens?
Takie felgi mają pięć ramion. To tak zwane alufelgi pięcioramienne.
|
Tylko czy aby zaspokojÄ… potrzeby Manuela??
Pozdrawiam
Paweł
|
|
|
|
DoQ
Gość
|
2010-03-27, 17:21 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: | A coś rozsądnego potrafisz napisać o tych felgach lub o tej firmie?
|
Wg. opinii ekspertow felgi tej marki kręcą się zgodnie z kierunkiem jazdy.
Cytat: | Są dwa razy tańsze niż felgi z salonu Volvo.
|
Nie do wiary...
Pozdrawiam
Paweł
|
|
|
|
.Peeter
Gość
|
2010-03-27, 18:43 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
1. Małe.
2. Pospolite.
3. Ronal to dobra firma.
4. Jaka opona ma być na to założona?
Pozdrawiam
..Peeter
|
|
|
|
glang
Gość
|
2010-03-27, 21:26 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: | Szukam nowych felg (tak zwanych alufelg) do Volvo S40:
ET 52.5 mm
rozstaw szpilek 5x108
wymiary 6.5 cala na 16 cali
Dzięki za uwagi i sugestie.
|
nie wiem dlaczego ale mi wszystkie wyskakujÄ… 7,0x16 do tych aut
zobacz www.autotiptop.com.pl i www.advanti.pl a potem na priva po ceny
pzdr
GL
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-03-27, 21:44 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
".Peeter" hol93h$cg1$1@inews.gazeta.pl
To znaczy? Chodzi o średnicę? Mam opony o średnicy 16 cali.
I chore płuca -- szybko tych opon nie zużyję. Gdybym w ubiegłym roku
przejechał przynajmniej tyle, ile zamierzałem, mógłbym zaczekać do nowych
letnich opon.
Czy chodzi o szerokość? Volvo daje właśnie 6.5 cala dla 205 mm opony.
Nie wiem, dlaczego akurat tak.
To widzę -- niestety! Podobają się mi inne felgi, które mają tylko
50 mm odsadzenia. Asymetryczność opon nieco zakłóca sens poprawnego
ET, ale jednak wolę dokładnie 52.5 mm.
Najchętniej bym kupił felgi w kolorze nadwozia. :)
Cytat: | 3. Ronal to dobra firma.
|
To dobrze. Bałem się o to, że felgi szybko odkształcą się na naszych dziurach. :)
Cytat: | 4. Jaka opona ma być na to założona?
|
205/55/16
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-03-27, 21:48 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
|
|
|
|
Przemek V
Gość
|
2010-03-27, 22:49 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: | 2. Pospolite.
To widzę -- niestety! Podobają się mi inne felgi, które mają tylko
50 mm odsadzenia. Asymetryczność opon nieco zakłóca sens poprawnego
ET, ale jednak wolę dokładnie 52.5 mm.
|
Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę prowadzenia
no i mogą o nadkola obcierać.
|
|
|
|
.Peeter
Gość
|
2010-03-27, 23:40 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: | Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę
prowadzenia no i mogą o nadkola obcierać.
|
5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
Pozdrawiam
..Peeter
|
|
|
|
Grejon
Gość
|
2010-03-28, 01:31 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
Cytat: |
Słusznie - te 2,5 mm w S40 może zupełnie popsuć charakterystykę
prowadzenia no i mogą o nadkola obcierać.
5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
|
No nie mów, że ty to na poważnie wziąłeś :)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+
|
|
|
|
Eneuel Leszek Ciszewski
Gość
|
2010-03-28, 01:46 Re: Felgi do focusa lub S40 |
|
".Peeter" holqgm$e6o$1@inews.gazeta.pl
Cytat: | 5mm na rozstawie kół może popsuć charakterystykę prowadzenia? O_O
|
Tak. Wbrew pozorom? :)
Nie chodzi o rozstaw kół, ale o promień zataczania -- i to jest
takie zataczanie, jak zataczanie pijanego. Ten promień to kilka
mm, dlatego zmniejszenie ET raptem o 2.5 mm może zwiekszyć PZ
aż o kilkadziesiąt procent.
Cytat: | 2,5mm na stronę szerzej i mogą obcierać? O_O
|
Oczywiście nie. :)
Cytat: | Aż tak szczelnie wypchane nadkola są w tym aucie?
|
"Eneuel Leszek Ciszewski" hkaf6c$qj8$1@news.onet.pl
Cytat: | "Leszek Eneuel Ciszewski" asg8fv$on5$1@flis.man.torun.pl
Kto z Was wie, co to jest ujemny promień zataczania?
|
Cytat: | oÅ› symetrii opony
|
|
|
|
||
_____
' '
| |
| |
|-----| -- oś obrotu koła
| |
| |
'_____' __ styk opony/koła z jezdnią
||
|
|
płaszczyzna przylegania felgi do tarczy hamulcowej
.--oÅ› symetrii opony
|| <--- różnica -- to właśnie offset, czyli ET
płaszczyzna--'
przylegania
hamulcowej
tarczy do
felgi
|
Cytat: | oś wahliwa koła
| /
| /
| /
_____ /
' | ' /
| | |/
| | /
| | /| -- oś obrotu koła
| |/ |
| / | __ O! Tutaj te osie gdzieś powinny się ze sobą przeciąć!
'_/|__' __ styk opony/koła z jezdnią
/ |
/ |
/ |
/ |<--oś symetrii opony (koło tu nie ma osi symetrii;
czasami nie ma jej w ogóle)
|
Cytat: | _____
' | '
| | |
| | |
| | /|
| |/ |
| / |
'_/|__'
| |<---- O! I to jest właśnie promień zataczania!
|
I to sÄ… pojedyncze milimetry.
Samochód musi się zataczać ,,ujemnie'', czyli antyzataczać.
(przeciwdziałać zataczaniu się) To nie jest stosunek 2.5 mm do
50 mm czy 2.5 mm do 1535 mm (rozstawu kół), ale to jest 2.5 mm
do kilku mm. Zmniejszenie ET do 35 mm daje prawie na pewno
bardzo duży PZ, na dodatek duży dodatni, co sprawia, że samochód
jest ***niestabilny*** jak nie przymierzajÄ…c auta sprzed
30 lat -- Polonez czy Fiat 125 p... (pepepe... i w słuuup)
A może Syrena czy Trabant. (bo Volvo ma przedni napęd, co
jeszcze bardziej destabilizuje)
Cytat: | Oczywiście kąty i proporcje nie są zachowane, bo trudno znakami ASCII
to osiągnąć na tak małym rysunku, ale chodzi o zasadę. Odsunięcie kół
(zmniejszenie ET) zwiększa (zwykle ujemny) promień zataczania -- a to
sprawia, że samochód przestaje jechać stabilnie.
|
I oczywiście możesz mnie wyzwać od idiotów, trolli, expierdów, ale to da mnie na rękę.
Im więcej ludzi założy złe felgi, tym więcej wypadków, tym lepsze eliminacje.
Tym mniej samochodów na drogach. Bogaty kupi felgę z salonu za 700 złotych,
czy nawet za 1500 złotych, a biednego nie stać na AC, więc... :)
-=-
Co daje ten ujemny PZ? Ano stabilizuje tor jazdy automagicznie.
Jest wynikiem działalności Boskiej (praw fizyki) więc działa
natychmiast i niezawodnie. (w skrócie -- NIE) Co prawda
są różne ESPy itp. ABSy, ale łatwiej stabilizować coś, co ma
tendencje do samostabilizacji niż coś, co ma tendencje odwrotne. :)
Pierwszym oficjalnie samochodem z ujemnym PZ był Audi.
W istocie pierwszym była jakaś samoróbka niemieckiej produkcji.
Ujemny PZ został nawet opatentowany. :)
IMO firmy ubezpieczeniowe mogłyby odmawiać wypłacania odszkodowania,
powołując się na nieodpowiedni ET, jeśli do wypadku doszło w wyniku
złego hamowania czy najechania na nierówności. :)
Aby zachować ujemny PZ, producenci chętnie pochylają koła przednie.
Najlepiej widać to w Mercedesach, gdzie pochylano koła także wtedy,
gdy nie dbano o ujemność PZ. Nowe Volvo S40 także pochyla koła
przy skręcie.
Oczywiście można założyć felgi z małym ET i zachować ujemny PZ, ale
trzeba przerobić całe zawieszenie. Domorosły raser tego nie wykona. :)
-=-
Oczywiście im mniejsze ET, tym większy rozstaw kół, co jednak ma nijaki
wpływ na stabilność samochodu, gdyż 5 mm w stosunku do 1535 mm to jakby nic. :)
Różne ET w tylnym zawieszeniu (różne, ale takie same dla obu tylnych kół)
nie wpływa na stabilność jazdy, gdyż koła tylne słabo wpływają na kierowanie
samochodu -- zwłaszcza w FWD... (frontowonapędowego)
--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
|
|
|
|