Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona

Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
syntax error
Gość







Post2010-08-07, 08:56    Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
Pewnie nie odryłem nic nowego, w każdym razie jeżeli masz sprawne
zawieszenie i nadal słyszysz stuki jadąc np. kostką brukową, słyszysz głuche
puknięcia przecinając pod kątem prostym koleiny, kiedy przejeżdzasz przez
pokrywy studzienek kanalizacyjnych, podjeżdżasz pod krawęznik i ciągle te
same wkurwiające doznania akustyczne... Zaś diagności i mechanicy ciągle
pierdzielą Ci, że wszystko jest OK... Podejrzewasz, że to łożysko
amortyzatora albo odboje. Jesteś w błędzie. To zmęczony amortyzator, który
wcale nie musi cieknąć ani nosić oznak zużycia, może mieć 30 tys. KM (jak u
mnie KYB) może idealnie tłumić nierówności przy okazji posiadając irtyujący
w skutkach (stukach) luz... ;)

Powodzenia wszystkim, którzy szukają sposob na wyciszenie zawieszenia. Mnie
się udało po około miesiącu poszukiwań, wizyt tu i ówdzie, wymianie kilku
gum (zupełnie niepotrzebnie), łączników itp. Postanowiłem dzisiaj rano
wybrać się do Zielonki i... dopiero Pan Henio Błoński z Zielonki rozwiązał
mój problem raz na zawsze.

Szerokich dwupasmowych dróg i cichych zawieszeń! Wink)
Reklamy
Marcin "Kenickie" Mydlak
Gość







Post2010-08-07, 09:19    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McP hersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Pewnie nie odryłem nic nowego, w każdym razie jeżeli masz sprawne
zawieszenie i nadal słyszysz stuki jadąc np. kostką brukową, słyszysz
głuche puknięcia przecinając pod kątem prostym koleiny, kiedy
przejeżdzasz przez pokrywy studzienek kanalizacyjnych, podjeżdżasz pod
krawęznik i ciągle te same wkurwiające doznania akustyczne... Zaś
diagności i mechanicy ciągle pierdzielą Ci, że wszystko jest OK...
Podejrzewasz, że to łożysko amortyzatora albo odboje. Jesteś w błędzie.
To zmęczony amortyzator, który wcale nie musi cieknąć ani nosić oznak
zużycia, może mieć 30 tys. KM (jak u mnie KYB) może idealnie tłumić
nierówności przy okazji posiadając irtyujący w skutkach (stukach) luz... ;)

Powodzenia wszystkim, którzy szukają sposob na wyciszenie zawieszenia.
Mnie się udało po około miesiącu poszukiwań, wizyt tu i ówdzie, wymianie
kilku gum (zupełnie niepotrzebnie), łączników itp. Postanowiłem dzisiaj
rano wybrać się do Zielonki i... dopiero Pan Henio Błoński z Zielonki
rozwiązał mój problem raz na zawsze.

To teraz pytanie: rozumiem, że wymieniałeś górne łożyska McPhersonów. A
czy zmieniałeś także ich poduszki?
U mnie luz na tłoczysku amortyzatora się zrobił, ale ja na 99% wiem, że
winą za to mogę obciążyć pewną dziurę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
syntax error
Gość







Post2010-08-07, 09:55    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
To teraz pytanie: rozumiem, że wymieniałeś górne łożyska McPhersonów.

Z takim zamiarem pojechałem właśnie do Błońskich. Przygotowałem sobie
odpowiednią ilość gotówki i powiedziałem, że musimy wyciszyć dzisiaj
zawieszenie - prawe przednie przede wszystkim.
Okazało się, że obydwa (lewy przod i prawy przód) łożyska i odboje są w
perfekcyjnym stanie. Wykręcone amortyzatory... było w stanie fatalnym. A
były to sprzęty marki KYB (zakładane w Niemczech przez poprzedniego
właściciela)...

Cytat:
A czy zmieniałeś także ich poduszki?

Nie było takiej potrzeby, bo pewnie wymieniłem owe poduszki wcześniej... Wink)

Cytat:
U mnie luz na tłoczysku amortyzatora się zrobił, ale ja na 99% wiem, że
winą za to mogę obciążyć pewną dziurę.

Tak jest. Był mocny luz na tłoku amortyzatora. Zarówno 'boczny' jak ruszało
się tłokiem w płaszczyźnie poziomej i był też luz w samym środku
amortyzatora - w ruchu tłokiem góra dół. Jeżeli ręką dało się to
zdiagnozować, to pomyśl z jaką siłą wbija tłok i wypuszcza z powrotem koło
jadące po nierównościach... Masakra. Reasumując zmarnowałem 800 PLN
wcześniej na gumy i łączniki, które W OGÓLE nie poprawiały sytuacji...
Mechanicy rozkładali ręce - bo amortyzatory miały naklejkę z przebiegiem i
datą wymiany.
Zamiast uderzyć bezpośrednio w sedno sprawy bujałem się od warsztatu to
warsztatu...
Jakkolwiek, kupilem dzisiaj i zamontowałem nowe 2 x Bilstein B4 za 600 PLN
(warsztat w Zielonce ma bardzo bogate zaplecze części) i teraz zamiast
słyszeć przykre stuki z zawieszenia, słyszę naprężenia i zgrzytanie
tapicerki na srogich nierównościach.... Wink)

Szkoda, że dopiero dzisiaj odkryłem Błońskich, pewnie miałbym sprawny przód
znacznie, znacznie wcześniej... i pewnie zostało by mi jeszcze pare set
złotych w kieszeni...
Maciej Browarczyk
Gość







Post2010-08-07, 10:16    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McP hersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Powodzenia wszystkim, którzy szukają sposob na wyciszenie zawieszenia.
Mnie się udało po około miesiącu poszukiwań, wizyt tu i ówdzie, wymianie
kilku gum (zupełnie niepotrzebnie), łączników itp. Postanowiłem dzisiaj
rano wybrać się do Zielonki i... dopiero Pan Henio Błoński z Zielonki
rozwiązał mój problem raz na zawsze.

Ha! Mam podobny objaw, poprzeczne nierownosci czy male dziury i dziwne,
gluche stuki w gornej czesci zawieszenia, tak jakby w miejscu gdzie sie
montuje amortyzator byla poduszka gumowa wyrobiona. Zmienilem drazki
kierownicze, wszystkie wahacze i nadal to samo Wink Podejrzewalem
amortyzator i wlasnie luz na sztycy amortyzatora (ze jest wyrobiony i
porusza sie nie w tej plaszczyznie w ktorej powinien) ale nie odwazylem
sie wymieniac do tej pory, bo kasy sporo poszlo w zawias i nic. W kazdym
razie po Twoim poscie utwierdzilem sie tylko, ze to amorek. Sytuacja
identyczna jak u Ciebie, diagnosci mowili, ze wszystko ok, ze amorki
sprawne itp itd.
Dzieki :)

ps. Z ciekawosci, jaki samochod?

--
Pozdrawiam,
Maciek
syntax error
Gość







Post2010-08-07, 12:37    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ha! Mam podobny objaw, poprzeczne nierownosci czy male dziury i dziwne,
gluche stuki w gornej czesci zawieszenia, tak jakby w miejscu gdzie sie
montuje amortyzator byla poduszka gumowa wyrobiona. Zmienilem drazki
kierownicze, wszystkie wahacze i nadal to samo Wink Podejrzewalem
amortyzator i wlasnie luz na sztycy amortyzatora (ze jest wyrobiony i
porusza sie nie w tej plaszczyznie w ktorej powinien) ale nie odwazylem
sie wymieniac do tej pory, bo kasy sporo poszlo w zawias i nic. W kazdym
razie po Twoim poscie utwierdzilem sie tylko, ze to amorek. Sytuacja
identyczna jak u Ciebie, diagnosci mowili, ze wszystko ok, ze amorki
sprawne itp itd.

Wymieniaj amortyzator! A najlepiej od razu 2. :)

Cytat:
Dzieki Smile

Ależ nie ma za co. Po prostu ostatnio widziałe całą masę postów dotyczących
podobnych problemów do moich, opisując swoją historię chciałem pomóc innym w
oszczędnościach czasu i pieniędzy!

Cytat:
ps. Z ciekawosci, jaki samochod?

Civic VI Gen '99. :)

Powodzenia, już wiesz co jest do zrobienia. Smile
Marcin "Kenickie" Mydlak
Gość







Post2010-08-07, 19:55    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McP hersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
To teraz pytanie: rozumiem, że wymieniałeś górne łożyska McPhersonów.

Z takim zamiarem pojechałem właśnie do Błońskich. Przygotowałem sobie
odpowiednią ilość gotówki i powiedziałem, że musimy wyciszyć dzisiaj
zawieszenie - prawe przednie przede wszystkim.
Okazało się, że obydwa (lewy przod i prawy przód) łożyska i odboje są w
perfekcyjnym stanie. Wykręcone amortyzatory... było w stanie fatalnym. A
były to sprzęty marki KYB (zakładane w Niemczech przez poprzedniego
właściciela)...


No ja właśnie będę zakładał Kayaby do puga.

Cytat:
A czy zmieniałeś także ich poduszki?

Nie było takiej potrzeby, bo pewnie wymieniłem owe poduszki wcześniej...
Wink)


To wymieniałeś je czy nie?

Cytat:
Reasumując zmarnowałem 800 PLN
wcześniej na gumy i łączniki, które W OGÓLE nie poprawiały sytuacji...
Mechanicy rozkładali ręce - bo amortyzatory miały naklejkę z przebiegiem
i datą wymiany.
Zamiast uderzyć bezpośrednio w sedno sprawy bujałem się od warsztatu to
warsztatu...

Ja na szczęście mam dobrych, zaufanych mechaników. Wiem, że mnie nie
naciągają.
Teraz będę wymieniał amortyzatory z przodu, wraz z nimi odboje, osłony,
poduszki górne wraz z łożyskami.
Do kompletu dojdą końcówki drążków (jedna mi stuka, ale że po wymianie
wypadałoby zbieżność zrobić, to wolę wymienić parę odrazu i zapłacić za
zbieżność raz).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
Lewis
Gość







Post2010-08-07, 21:11    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McP hersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Powodzenia, już wiesz co jest do zrobienia. Smile

Braciak miał identyczny problem jak opisywałeś, też amorki KYB z tą
różnicą ze 90kkm przebiegu i też takie stukanie, wszędzie mówili ze
wszystko super ekstra wymienił cały zawias na swag-a i dupa. Az w końcu
trafił na magika który wspomniał ze to amortyzatory, od tamtej pory jak
ręką odjął

--
Pozdrawiam
Lewis
Marcin "Kenickie" Mydlak
Gość







Post2010-08-07, 22:11    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McP hersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Powodzenia, już wiesz co jest do zrobienia. :)

Braciak miał identyczny problem jak opisywałeś, też amorki KYB z tą
różnicą ze 90kkm przebiegu i też takie stukanie, wszędzie mówili ze
wszystko super ekstra wymienił cały zawias na swag-a i dupa. Az w końcu
trafił na magika który wspomniał ze to amortyzatory, od tamtej pory jak
ręką odjął


Aż mnie korci by się głębiej wgryźć w temat. Choć i tak już przysłowiowo
"po ptokach", bo amortyzatory mam kupione (właśnie KYB, gazówki).
Ciekawe czy jest np. zależność od miejsca produkcji (bo do tej pory o
Kayabie słyszałem same dobre opinie).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
lublex
Gość







Post2010-08-08, 09:04    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" > Aż mnie korci by się głębiej wgryźć
w temat. Choć i tak już przysłowiowo
Cytat:
"po ptokach", bo amortyzatory mam kupione (właśnie KYB, gazówki).
Ciekawe czy jest np. zależność od miejsca produkcji (bo do tej pory o
Kayabie słyszałem same dobre opinie).

Bistein "zrobił" jakiś czas temu partię tylnych amorków do opla (astra,
corsa...), które zaczęły pukać już po 5 tys. Przód rewelacyjny tył do bani.
Z tego co wiem, błąd tkwił w założeniach konstrukcyjnych tłoczyska i było to
niezależne od miejsca produkcji. W ramach reklamacji oddali kasę za amory i
wymianę (!). Z konieczności założyłem KYB. Nie to samo niestety Sad ale puki
co 15kkm i nie stukają.

pozdr
lublex
syntax error
Gość







Post2010-08-08, 14:52    Re: Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Bistein "zrobił" jakiś czas temu partię tylnych amorków do opla (astra,
corsa...), które zaczęły pukać już po 5 tys. Przód rewelacyjny tył do
bani. Z tego co wiem, błąd tkwił w założeniach konstrukcyjnych tłoczyska i
było to niezależne od miejsca produkcji. W ramach reklamacji oddali kasę
za amory i wymianę (!). Z konieczności założyłem KYB. Nie to samo niestety
Sad ale puki co 15kkm i nie stukają.

Też mam wrażenie, że po wymianie z KYB na Bilsteiny samochód dużo lepiej się
zachowuje i ma mniejsze tendencje do chylenia się na zakrętach. Niestety tył
nadal jest u mnie na KYB i tylko pewnie kwestia czasu, kiedy zacznie się coś
z nimi dziać. W każdym razie wg Błońskich Bilstein >>>>>>>> KYB.
valgore
Gość







Post2018-05-30, 07:23    Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988of6988
of6988of6988
valgore2





Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 140468

Post2019-02-20, 20:12    Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona Odpowiedz z cytatem
гра207дышRepNatSteTheLauГущСедвекУчаFraвосFloCurShoРыжграJeaNorGotTesC12MetСодчасXIXполSam
SkyGanПавBobСазрабCalErlинсFraRobСаф403253JamФаеGriПогLatЯнчКви№13СэпNURHenОгиНазTsbДеткар
NerкожELEГалJayRobXXISieCamРунJulремNikHarЗадЛемJohPorМоиDENMiyGUEXVIJewВорJohцелXIVMauНов
ГусXVIсебZenJohчитвхзksp311ZenZenDouZenZenZenZenZenфиаZenspkspkPlaChespkspkkspстаНесAudизд
худBosGorPetсерDVDBooСерK84расРогDurTimNorВарIIIовлсинКитBriязытемСайWarмагWinSinавткубMou
SofсерупаЛитСероптАруЛитКриXXIкачАврМакШасКосоднЗасAleКорВолUnd(МиMikМалDolGotEveSonIntГур
BetJohDreБугСапМакJenОвчСавRahКинСупязыМушDolдопJoaавтEriCorВырГущПонБалПопAudAudAudоснEth
TeaHeyжизареDevДмиЛопXXIРосШапРунМог
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Stuki w okolicach górnego mocowania McPhersona
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!