Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Jan
Gość







Post2010-08-29, 11:04    Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Już wspomniałem tutaj, zwracając się do
P.T. Znawców samochodów, o lampce kontrolnej
sygnalizującej awarię silnika w chevrolecie
lacetti 1.4, 4-letnim. Teraz mam pytanie
kolejne. Co zrobić, kiedy obwód wysokiego
napięcia jest w porządku, a lampka zapala
się nadal? A tester melduje błąd zapłonu?
I samochód sporadycznie szarpie? Nawet dwa
razy zgasł silnik na skrzyżowaniu, ale dał
się uruchomić od razu? I kiedy lampka czasem
gaśnie, czasem mruga, ale ostatnio najczęściej
się pali?

Sprawdziłem metodą prób, że cewka, przewody
i świece są w porządku. Wygląda mi na to, że
przyczyna leży po stronie niskiego napięcia.
Czyli pewnie gdzieś w kablach...
Niestety tutaj nie da się tego ustalić tak
łatwo jak np. w maluchu, gdzie powodem przerw
w zapłonie był (najczęściej) osławiony czarny
kabelek doprowadzający prąd do cewki zapłonowej.

Jakie jeszcze mogą być tutaj powody?
Niestety warsztaty serwisowe tego nie wiedzą.
A autoryzowany serwis chevroleta (w Gdańsku)
odesłał mnie do konkurencji z powodu
"awarii komputera". Od razu też mnie uprzedzono,
że ta awaria (ich komputera) zostanie usunięta
najwcześniej za dwa tygodnie (!!!).

Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
detektywistycznym.

Proszę bardzo o podpowiedzi.

Jan
Reklamy
Agent
Gość







Post2010-08-29, 12:25    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Już wspomniałem tutaj, zwracając się do
P.T. Znawców samochodów, o lampce kontrolnej
sygnalizującej awarię silnika w chevrolecie
lacetti 1.4, 4-letnim. Teraz mam pytanie
kolejne. Co zrobić, kiedy obwód wysokiego
napięcia jest w porządku, a lampka zapala
się nadal? A tester melduje błąd zapłonu?
I samochód sporadycznie szarpie? Nawet dwa
razy zgasł silnik na skrzyżowaniu, ale dał
się uruchomić od razu? I kiedy lampka czasem
gaśnie, czasem mruga, ale ostatnio najczęściej
się pali?

Sprawdziłem metodą prób, że cewka, przewody
i świece są w porządku. Wygląda mi na to, że
przyczyna leży po stronie niskiego napięcia.
Czyli pewnie gdzieś w kablach...
Niestety tutaj nie da się tego ustalić tak
łatwo jak np. w maluchu, gdzie powodem przerw
w zapłonie był (najczęściej) osławiony czarny
kabelek doprowadzający prąd do cewki zapłonowej.

Jakie jeszcze mogą być tutaj powody?
Niestety warsztaty serwisowe tego nie wiedzą.
A autoryzowany serwis chevroleta (w Gdańsku)
odesłał mnie do konkurencji z powodu
"awarii komputera". Od razu też mnie uprzedzono,
że ta awaria (ich komputera) zostanie usunięta
najwcześniej za dwa tygodnie (!!!).

Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
detektywistycznym.

Ale tu nie ma co dumać. Kontrolka się pali więc jest błąd który musisz

zczytać. Jak nie w ASO Gdańsk to gdziekolwiek indziej gdzie da się ten błąd
zczytać. I nie musi to byc tylko warsztat zajmujący sie Chevroletami. Sam
odczyt błędu możliwy jest na wielu softach. Potem albo zostawiasz auto u
tego co Ci odczyta albo sam dłubiesz dalej.
Jan
Gość







Post2010-08-29, 17:22    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ale tu nie ma co dumać. Kontrolka się pali więc jest błąd który musisz
zczytać. Jak nie w ASO Gdańsk to gdziekolwiek indziej gdzie da się ten
błąd zczytać. I nie musi to byc tylko warsztat zajmujący sie
Chevroletami. Sam odczyt błędu możliwy jest na wielu softach. Potem albo
zostawiasz auto u tego co Ci odczyta albo sam dłubiesz dalej.

Jak już napisałem, tester, czyli program czytający
poprzez interfejs, pokazał tylko tyle: Sporadyczny
błąd zapłonu. Mój problem to kierunek dalszych
poszukiwań. Co teraz sprawdzać, czyli. Gdzie może
być przerwa w elektryce. Na razie wiem tyle, że
raczej po stronie niskiego napięcia. Kto wie więcej
o takim zjawisku?

Jan
Tomasz Pyra
Gość







Post2010-08-29, 17:50    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Cienko to wygląda, jak słynne Bolka trampki.
Cała moja nadzieja w nieautoryzowanych
amatorach motoryzacji, takich o zacięciu
detektywistycznym.

Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?

Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.

Jedna z cewek obsługuje cylindry 1-4, druga 2-3.

Więc jeżeli miałbyś informację że problem dotyczy np. cylindra nr 3, to
dla próby możesz zamienić miejscami przewody WN przy cewce dla drugiego
i trzeciego cylindra i obserwować czy błąd przeniósł się na drugi
cylinder, czy pozostał nadal na trzecim.

Analogicznie jeżeli komputer mówi że błąd dotyczy cewki numer jeden, to
zamieniasz podłączasz przewody WN cylindrów 1-4 do cewki 2-3 i odwrotnie.
Tak samo zamieniasz przyłącza niskiego napięcia (tam może być trochę
kombinacji z niepasującymi wtyczkami).

I jeżeli błąd będzie wykrywany nadal na tej samej cewce to problem
ewidentnie po stronie sterowania na niskim napięciu.

Po prostu masz tam dwie takie same cewki, a potem 4 zestawy przewód -
świeca. Odpowiednio to podmieniając powinno udać się dość precyzyjnie
znaleźć przyczynę problemu jeżeli ten komputer podaje Ci jakieś
dokładniejsze informacje co do tego która to cewka albo który cylinder.
Jan
Gość







Post2010-08-30, 09:13    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Czy ten błąd cewki/zapłonu wskazuje o którą cewkę albo cylinder chodzi?

Bo tam masz w jednej obudowie dwie, podwójne cewki - w sumie 4 obwody WN.

Komputer nie mówi niestety niczego poza tym, że to

sporadyczny błąd zapłonu. Jeśli powód jest po
stronie niskiego napięcia, to chyba muszę
sprawdzić kable?

Dziś zaobserwowałem, że wada ta się nasila
podczas hamowania, a znika na dłuższym odcinku,
kiedy jadę ze stałą prędkością. To mi sugeruje
przerwę w którymś kabelku, pod izolacją.
Wtedy tak bywa, że przerwa drutu pod izolacją się
otwiera, kiedy kabelek się napina podczas hamowania.
Ale szukanie miejsca, gdzie to jest, to żmudne
zajęcie. Może komuś trafiło się coś podobnego?

Jan
Jan
Gość







Post2010-08-30, 09:36    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Uwaga! Trafiłem w sieci na opis podobnego problemu.
A może nawet takiego samego?

CYTAT:
=====================================================================
Kontrolka silnika w lacetti, temat drażniący nie tylko z uwagi samego
światełka ale i podawanych kosztów, postaram się ulżyc wszystkim którzy
maja wydać te 2000zł, otóż miałem ten sam problem, w necie naczytałem
się o wypadaniu zapłinów i rożnych innych rzeczach, a tu przosze koszt
naprawy UWAGA 150ZŁ !!! TAK TAK, TYLKO 150 ZŁ. Problem pojawił się zaraz
po kupnioe lacetti, pojechałem do zaufanego i dobrze cenionego zakładu
który to był przez kilka lat podwykonawcą opla w krośnie, pozniej. Otóż
pan podłączył mi chevi odczytał błąd zapłonu pomyślał i mówi tak" to
napewno zawór recyrkulacji spalin, one tak maja, przeczyścimy" zawór
odbył kompiel i w czymśtam ultradzieki go pomasowały ale jak się okazało
nie był i tak zdolny do dalszej pracy, więc mój fachura mówi" szczerze
on tu nie jest potzrebny więc go wyłączymy". Od TAMTEJ PORY NIC ZADNYCH
SPADKOW MOCY KONTROLKA PO TZRJECHANIU 10000 ZASWIECILA SIE 2 RAZY, LECZ
PO 3 URUCHOMIENIACH SILNIKA ZGASLA NA DOBRE, PO KLOPOCIE.
======================================================================

Czy wie ktoś z kolegów, co to takiego ten
zawór recyrkulacji spalin?

Jan
huri_khan
Gość







Post2010-08-30, 10:41    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Czy wie ktoś z kolegów, co to takiego ten
zawór recyrkulacji spalin?


EGR poczytaj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]
Janusz Kaźmierski
Gość







Post2010-08-30, 12:42    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
EGR poczytaj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

Dziękuję. Teraz tylko sprawdzić jego stan, tego zaworka.
Jak wynika z sieciowych dniesień, trzeba "tylko" trafić
na kompetentnego fachowca.

Moje przypuszczenia co do winy kabli nie znajdują potwierdzenia
na forach dyskusyjnych. Najczęściej wymienianą przyczyną
jest ww. zawór recyrkulacji spalin, a zaraz po nim kiepska
jakość zaworów do oprózniania cylindrów silnika. Niestety,
nowy zawór recyrkulacji spalin kosztuje 1650 zł, a naprawa
zaworów silnika około 2000 zł.

Jedno co mnie przy tym zastanawia, to komunikat programu
diagnostycznego, że przyczyna tkwi w układzie zapłonowym.

Może jednak to kabelek? Tak sobie dodaję otuchy, zanim
wydam te 4000 PLN na naprawę...

Jan
Jan
Gość







Post2010-08-31, 07:30    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
(...)
Proszę bardzo o podpowiedzi.

Dziękuję korespondentom, którzy odpowiedzieli
na moje pytanie. Z odpowiedzi wnioskuję, że
takie problemy są dzisiaj omawiane na innych
forach, tam, gdzie mówi się o konkretnych
modelach samochodów. Albo o markach.
Udaję się zatem w tamte miejsca, nie przestając
szukać dobrego fachowca z warsztatem naprawczym.

Pozdrawiam,
Jan
Sylwester Łazar
Gość







Post2010-09-02, 19:18    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Może być wiele
np. uszkodzony wężyk podciśnienia,
złącza czujników temperatury,
mokre przewody WN.
Mógł się przestawić w tryb awaryjny i podaje za bogatą mieszankę - dlatego
szarpie.
Nie wiem jak w Chevrolecie, ale z pewnością jest procedura adaptacji po
wystąpieniu usterki.
Zależy to od algorytmu sterownika.
We Fiatach wystarczy zdjąć klemę na 10 minut i odpalić auto bez dotykania
pedału gazu i poczekać.
Ale jeśli lampka się pali permamentnie,
to najpierw trzeba usunąć uszkodzenie.
Jeśli nie można znaleźć uszkodzenia przez 2 dni, to lepiej zczytać dane.
Może tam być jakaś podpowiedź, ale czasem jest błędna.
Do odczytania sterownika nie jest potrzebny autoryzowany serwis.
Ważne, aby żądać:
- WYDRUKU błędów
- nie kasować błędów bez wydruku.
- nie porysować lakieru :-)

--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
cef
Gość







Post2010-09-02, 19:22    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
EGR
Niestety,
nowy zawór recyrkulacji spalin kosztuje 1650 zł,

Naprawdę?
Jan
Gość







Post2010-09-03, 08:43    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:


EGR
Niestety,
nowy zawór recyrkulacji spalin kosztuje 1650 zł,

Naprawdę?
To była pierwsza cena, na jaką trafiłem w sieci.

Wczoraj widziałem cenę znacznie niższą, poniżej 600 zł.
Też drogo, ale jednak tysiąc sto mniej.

A w ogóle zaczynam podejrzewać, że to właśnie
praca na niskich obrotach jest sprawdzianem
jakości i stanu napędu. A że znawców tematu
jest wielu słabszych, a mało dobrych, trzeba
się uczyć samemu. Albo znaleźć życzliwego
mechanika w dalszej rodzinie.

Jan
Jan
Gość







Post2010-09-03, 13:01    Re: Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Może być wiele

I o to tu chodzi. Właśnie zauważyłem kolejne objawy.
Na przykład: Jadę dłuższy odcinek 70/h ulicą, tutaj
maks. dopuszczalną, zbliżam się do skrzyżowania,
widzę światło czerwone, zdejmuję nogę z gazu, ale
kiedy jestem już blisko, zapala się zielone.
Naciskam pedał gazu - a tu nic, jakbym nie nacisnął,
jadę tylko rozpędem przez dwie -trzy sekundy.
Dopiero po szybkim "pompowaniu" pedałem gazu silnik
wchodzi na wyższe obroty.

Cytat:
np. uszkodzony wężyk podciśnienia,

A to ważna przyczyna, bo pewnie jedna z tańszych
do usunięcia.

Cytat:
złącza czujników temperatury,

Nie wiem nawet, gdzie one są...

Cytat:
mokre przewody WN.

To już wykluczyłem.

Cytat:
(...)
Jeśli nie można znaleźć uszkodzenia przez 2 dni, to lepiej zczytać dane.

Właśnie doczytałem się w sieci, że są jakieś
bardziej zaawansowane urządzenia testujące, które
podają mnóstwo szczegółów o samochodzie. Sam tego
nie kupię, bo kosztuje toto od pięciuset do kilkunastu
tysięcy, z oprogramowaniem. To najtańsze, za 70 zł,
pewnie warto by mieć. Wtedy mógłbym pojeździć dalej
z podłączonym interfejsem i notebookiem i zarejestrować
komunikaty podawane w trakcie jazdy, w różnych
warunkach.

Serwisanci nie mają ochoty na dłuższą jazdę testującą,
to dla nich nieopłacalne. Chyba muszę sam...

Dziękuję za porady.

Pozdrawiam,
Jan
valgore
Gość







Post2018-05-30, 09:18    Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059of7059
of7059of7059
valgore2





Dołączył: 03 Gru 2018
Posty: 140468

Post2019-02-20, 21:48    Sygnalizacja awarii silnika i co dalej? Odpowiedz z cytatem
кру225RepRefUltGorPetSolAdmПопхорRicDut402KG-TesРосУльзащОглплаestXXITesCleХоллюбШевBlaDav
IntHavNicАгаSenВорАлпHarавтEvgXIXSheOFFExpKinDVDRidЛебсерDolДвоиллFroИриВетXIVВанMODWebCir
МалпоиTraJanАмаChrрусвызVogBluOmsLeoELENikLeoCliНовBugЗахspkRonSelрелSubJulXIXневВизIrwКар
перI-VКли310PluCarИллZenDENZenZenZenZenZenspkZenZen243spkhotZenMAB2/2ZenZenZenдрабуеAudEch
ОвсEleSheNewHRTШвеOlgKenWBQFieOlmLorWooMAGвмязадстрRapМакBecязытемКолWar122wwwwwwActCenHyu
ведGucRoyАваЛитникЛиткниCliDarЛитDiaЛитШалсотArtKinXIXревСемXIXЗатSAPстаMag195КонMicSafGra
ШичDawподсобКирслоThoChaЖукEdwИллДонГлашконебXIXВасФорФорКонМорМахпроВинБосAudAudAudпитJon
фанSweКарSwaКасКоншкоЛевКруЧеравттак
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Sygnalizacja awarii silnika i co dalej?
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!