Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ

Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  NastÄ™pny
Autor Wiadomość
Grejon
Gość







Post2010-04-06, 19:20    Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Witam,

W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
na dachu albo innych niespodzianek?

Właściwie to tylko tyle:

http://www.joemonster.org/art/5884/Porada_na_dlugi_weekend

:)

--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:grejon@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+
Reklamy
R
Gość







Post2010-04-06, 19:20    Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
Witam,

W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
na dachu albo innych niespodzianek?

Trasa: Wrocław -> Bonn -> (Belgia) -> Hawr -> Orlean -> Metz -> ? -> Wrocław

Pozdrawiam
R.
radar
Gość







Post2010-04-06, 21:20    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem


Cytat:
W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
na dachu albo innych niespodzianek?

Jechałem na Bornholm (jako pasażer). 4 rowery na dachu bardzo spowalnia
i drogo kosztuje (spalanie znacznie wzrasta, inna wyższa opłata za
prom). Na miejscu okazało się, że rowery były w domku za free...
Morał taki, przemyśl ile ich będziesz używał i czy nie korzystniej
będzie pożyczyć na miejscu. Mnie dobijała powolna jazda ;)

--
radar
WS
Gość







Post2010-04-06, 21:40    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
On 6 Kwi, 22:06, radar <_sara_> wrote:

Cytat:
Jecha³em na Bornholm (jako pasa¿er). 4 rowery na dachu bardzo spowalnia

znaczy mocy brak? ;)

ja testowalem aluminiowy bagaznik dachowy thule (1 rower) i przy
licznikowym 190 problemow nie bylo... w necie sporo ludzi pisalo, ze i
~220 nie jest problemem (moja Astra tyle to tylko z gorki Smile )
Pozostaje tylko zwiekszone spalanie ...

WS
Marcin "Kenickie" Mydlak
Gość







Post2010-04-06, 21:50    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem

Cytat:


Jechałem na Bornholm (jako pasażer). 4 rowery na dachu bardzo spowalnia

znaczy mocy brak? ;)

ja testowalem aluminiowy bagaznik dachowy thule (1 rower) i przy
licznikowym 190 problemow nie bylo... w necie sporo ludzi pisalo, ze i
~220 nie jest problemem (moja Astra tyle to tylko z gorki Smile )

1 rower, a 4 rowery to zasadnicza różnica.

Cytat:
Pozostaje tylko zwiekszone spalanie ...

I zmniejszona stabilność przy przesuniętym w górę środku ciężkości. I
większa wrażliwość na podmuchy wiatru.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Rafa³ Grzelak
Gość







Post2010-04-06, 22:30    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
WS wrote:

Cytat:
On 6 Kwi, 22:06, radar <_sara_> wrote:

Jecha³em na Bornholm (jako pasa¿er). 4 rowery na dachu bardzo
spowalnia

znaczy mocy brak? ;)

ja testowalem aluminiowy bagaznik dachowy thule (1 rower) i przy
licznikowym 190 problemow nie bylo... w necie sporo ludzi pisalo, ze i
~220 nie jest problemem (moja Astra tyle to tylko z gorki Smile )
Pozostaje tylko zwiekszone spalanie ...

190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
mocowania... :D

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl
WS
Gość







Post2010-04-06, 23:30    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
On 6 Kwi, 23:24, Rafa³ Grzelak <nos> wrote:
Cytat:
WS wrote:
On 6 Kwi, 22:06, radar <_sara_> wrote:

190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
mocowania... Very Happy

O czyms takim nie slyszalem/nie czytalem Wink
Aczkolwiek jesli mialo by puscic, to z punktu widzenia strat wlasnych
lepiej, zeby urwalo sie przy ~200 nic ~100. W pierszym przypadku rower
zapewne by momentalnie odlecial, w drugim poobija wszystko w
okolicy...
Natomiast ktos jadacy z tylu mialby przechlapane :(

WS
z³oty
Gość







Post2010-04-07, 00:00    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
WS pisze:
Cytat:
On 6 Kwi, 23:24, Rafa³ Grzelak <nos> wrote:
WS wrote:
On 6 Kwi, 22:06, radar <_sara_> wrote:

190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
mocowania... :D

O czyms takim nie slyszalem/nie czytalem Wink
Aczkolwiek jesli mialo by puscic, to z punktu widzenia strat wlasnych
lepiej, zeby urwalo sie przy ~200 nic ~100. W pierszym przypadku rower
zapewne by momentalnie odlecial, w drugim poobija wszystko w
okolicy...
Natomiast ktos jadacy z tylu mialby przechlapane Sad

...a ja widzialem niestety z 5 lat temu. Na Autobahnie (oczywiscie Polak
psia jego mac) jechal taki jeden mundry z 2 rowerami na dachu. Sadzac po
predkosci mojej i okolicznych pojazdow..mogl miec z 140-150 km/h. Niby
nie wiele (bo tu niektorzy jak czytam po 190 km/h z rowerami jak
niedorozwoje pomykaja). Rower zerwal mu sie z zaczepow i polecial na
jadacy za nim tym pasem pojazd. Ten probowal (gdybam) odruchowo ominac
lecacy na przednia szybe (po odbiciu) rower i skrecil kola. W efekcie
zaliczyl koziolkowanie. Polak najpierw sie zatrzymal..potem ruszyl ale
kawalek dalej jak widzialem pozniej Polizei go dopadla (pewno ktos
zadzwonil). Pasazerowie koziolkujacego auta zaliczyli ogolne
potluczenia, drobne rany..tylko kierowca mial zlamana reka (wg mojego
rozeznania..na szczescie momentalnie pojawila sie karetka).
Jak nie lubie Niemcow..mam nadzieje, ze zapuszkowali naszego debilnego
rodaka albo dodupcyli mu taka kare, ze przez polowe zycia bedzie to
splacal..

pzdr
A.
WS
Gość







Post2010-04-07, 00:40    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
On 7 Kwi, 00:52, z³oty <goldnon> wrote:

Cytat:
..a ja widzialem niestety z 5 lat temu. Na Autobahnie (oczywiscie Polak
psia jego mac) jechal taki jeden mundry z 2 rowerami na dachu. Sadzac po
predkosci mojej i okolicznych pojazdow..mogl miec z 140-150 km/h. Niby
nie wiele

Zalezy jaki bagaznik/uchwyt no i przede wszystkim czy prawidlowo
zamocowany...
Z tego co pamietam zalecana max predkosc mojego to 120km/h i
obciazenie belek 50 (100?) kg.
Szczerze mowiac nie widze mozliwosci urwania sie mojego bagaznika...
Belki mam "oplowskie" ( z tego co czytalem produkcji thule) montowane
w specjalnie przewidzianych pod nie uchwytach w dachu. Po zalozeniu
sprawdzam trzepiac calym samochodem Wink . Wlasciwie to mozna by go
podniesc na tych belkach Wink. Bagaznik ma uchwyty na kola roweru, ktore
blokuja sie pod obciazeniem, dodatkowo zawsze na wszelki wypadek
przywiazuje mocowanie palaka do ramy roweru za pomoca detki
rowerowej... bez wiazania punkt mocowania czasem przesuwa sie na ramie
o jakies 2-3cm, wiec wole dmuchac na zimne Wink
Z tego, co widzialem jezdzac np. na narty predkosci ~200km/h z boxem
na niemieckich autostradach to standard...

WS
Cavallino
Gość







Post2010-04-07, 10:20    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Hello R !:
Witam,

W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
na dachu albo innych niespodzianek?

Trasa: Wrocław -> Bonn -> (Belgia) -> Hawr -> Orlean -> Metz -> ? -
Wrocław

Ciekawe, czy większa wysokość nie powiększy opłat Very Happy ! Tak jest w
Portugalii i chyba nie tylko.

A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.

Tylko że jeszcze trzeba zakupić hak.
Razem to wyjdzie ze 2 tys.
To już nie wiem czy nie lepiej kupić tanie rowery na miejscu i zostawić je
tam po wycieczce.
Grzegorz
Gość







Post2010-04-07, 10:20    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem
Hello R !:
Cytat:
Witam,

W maju jadę nad Atlantyk i chcę zabrać ze sobą 2 rowery. Transport
będzie na Laguna Iph2 - z uwagi na to że mam relingi i belki poprzeczne,
i w sumie bagażniki rowerowe też. No i w związku z tym pytanie, czy
gdzieś po drodze mam się spodziewać np. ograniczeń dot. przewozu rowerów
na dachu albo innych niespodzianek?

Trasa: Wrocław -> Bonn -> (Belgia) -> Hawr -> Orlean -> Metz -> ? -
Wrocław

Ciekawe, czy większa wysokość nie powiększy opłat Very Happy ! Tak jest w
Portugalii i chyba nie tylko.

A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
Artur 'futrzak' Maśląg
Gość







Post2010-04-07, 10:50    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem

Cytat:


190 z rowerem na dachu... chcialbym zobaczyc filmik jak puszczaja
mocowania... :D

O czyms takim nie slyszalem/nie czytalem Wink

Ja widziałem, ale po. Rower na szczęście spadł na autostradę i nikomu
krzywdy nie zrobił.

Cytat:
Aczkolwiek jesli mialo by puscic, to z punktu widzenia strat wlasnych
lepiej, zeby urwalo sie przy ~200 nic ~100. W pierszym przypadku rower
zapewne by momentalnie odlecial, w drugim poobija wszystko w
okolicy...
Natomiast ktos jadacy z tylu mialby przechlapane Sad

Straty własne są nieistotne. Wolałbym, by spadł na dach/szybę/klapę
i tam został, niż kierowca jadący za mną miał okazję spotkać się
z nim czołowo.
Artur 'futrzak' Maśląg
Gość







Post2010-04-07, 10:50    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A poza tym - z moich doświadczeń, bagażnik na haku. Spalanie bez zmian,
żadnych różnic w prowadzeniu, na 2-3 rowery żaden wielki wydatek.

Było na ten temat wiele razy - osobiście po latach jazdy z dachowym,
na klapie oraz z tym na haku również polecam ten ostatni.
WS
Gość







Post2010-04-07, 11:20    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem


Cytat:
Ja widziałem, ale po. Rower na szczęście spadł na autostradę i nikomu
krzywdy nie zrobił.

Czyli jak widac jest to mozliwe, ale zapewne (nie znam statystyk wiec
zgaduje Wink ) tak samo prawdopodobne jak otwarcie sie maski podczas
jazdy (kolega brata mial okazje przezyc) lub odpadniecie kola po
wizycie u "mechanika" (sam widzialem...)
Ale to nie jest powod, zeby twierdzic, ze jest to jakos specjalnie
ryzykowne/niebezpieczne... stwiam, ze wiekszosc takich przypadkow
spowodowana jest raczej niedbalym mocowaniem rowerow a nie
przekroczeniem wytrzymalosci bagaznika/uchwytow... (ja np. odpinam od
roweru wszystko co sie da "prosto" - lampki, licznik, pompke, torebke
pod rame... - bratu udalo sie w drodze do Chorwacji zgubic blotniki
rowerowe...)


Cytat:
Straty własne są nieistotne. Wolałbym, by spadł na dach/szybę/klapę
i tam został, niż kierowca jadący za mną miał okazję spotkać się
z nim czołowo.

to oczywiste...

WS
Artur 'futrzak' Maśląg
Gość







Post2010-04-07, 11:50    Re: Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czyli jak widac jest to mozliwe, ale zapewne (nie znam statystyk wiec
zgaduje Wink ) tak samo prawdopodobne jak otwarcie sie maski podczas
jazdy (kolega brata mial okazje przezyc) lub odpadniecie kola po
wizycie u "mechanika" (sam widzialem...)

Widziałem już kilkukrotnie otwarcie maski (na szczęście nie u siebie)
- ostatnio w okolicach hopy Zientarskiego (DC). Koła odjeżdżające
również. Rower widziałem raz i to po fakcie.

Cytat:
Ale to nie jest powod, zeby twierdzic, ze jest to jakos specjalnie
ryzykowne/niebezpieczne...

Ludzie demonizują wiele rzeczy z różnych przyczyn.

Cytat:
stwiam, ze wiekszosc takich przypadkow
spowodowana jest raczej niedbalym mocowaniem rowerow a nie
przekroczeniem wytrzymalosci bagaznika/uchwytow...

A ja bym na to nie postawił. Nie darmo producent określa
dopuszczalne warunki eksploatacji, by zbytnio nie nadwyrężać
zapasu bezpieczeństwa i głupoty montującego/prowadzącego.

Cytat:
(ja np. odpinam od
roweru wszystko co sie da "prosto" - lampki, licznik, pompke, torebke
pod rame... - bratu udalo sie w drodze do Chorwacji zgubic blotniki
rowerowe...)

To chyba oczywiste. Chciałbyś dostać taką lampką w głowę, czy też
w szybę? Za błotnik też dziękuję.
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Z rowerami do Francji - na co uwa¿aæ
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  NastÄ™pny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj siÄ™!