Strona g艂贸wna forum » Dyskusje o samochodach » Grzanie po wymianie tarcz i klock體

Grzanie po wymianie tarcz i klock體

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Id藕 do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nast臋pny
Autor Wiadomo艣膰
kogutek
Go艣膰







Post2010-03-31, 11:01    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Czy to normalne zjawisko, 偶e po wymianie tarcz i klock贸w hamulcowych tarcze
nieludzko grzej膮 si臋?

--
Big Jack
聽 聽 聽 聽 ////// 聽 聽 GG: 660675
聽 聽 聽 聽( o 聽o) 聽 聽 Wiadomo艣膰 niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus
聽 聽--ooO-( )-Ooo- 聽ani 偶aden inny antywirus :P

Normalne i przed wymian膮 klock贸w. Tylko przed wymian膮 nikt tego nie sprawdza.

Nieludzko to jak? Topi si臋 felga i zacisk? Czy jak dotkn膮艂e艣 felgi to ci si臋
r臋kaw od kurtki zapali艂. Przy ostrym hamowaniu ze st贸wki do zera tarcze maj膮
prawo zrobi膰 si臋 wi艣niowe. Jak si臋 czego艣 obawiasz to podnie艣 samoch贸d i zakr臋膰
r臋k膮 kolami. Maj膮 si臋 obraca膰. Nie wykluczam ze co艣 jest spitolone i mo偶e si臋
grza膰 w czasie jazdy. Taka pr贸ba rozwieje wszystkie w膮tpliwo艣ci. Co to znaczy
lekko. To nie tak jak 艣mig艂o od wentylatora pokojowego. Ko艂o troch臋 wa偶y.
Opierasz r臋k臋 na oponie i ma si臋 bez wysi艂ku da膰 kr臋ci膰. Tam gdzie jest nap臋d
b臋dzie ci臋偶ej. A dlaczego si臋 grzej膮. Bo jak hamujesz to bardzo du偶o kilowat贸w
idzie w ciep艂o. Prawie tyle samo co by艂o potrzebne do rozp臋dzenia do pr臋dko艣ci z
jakiej hamujesz. Wyobra藕 sobie ile ognia i o jakiej temperaturze by艂o w
cylindrach 偶eby rozp臋dzi膰.

Reklamy
kogutek
Go艣膰







Post2010-03-31, 11:01    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:
To spali sie tylko ta mala powierzchnia co nie styka sie z tarcza nie?

Zanim si臋 spali to wyryje rowek w tarczy.

nic nie wyryje (jesli juz to nieznacznie) a spali si臋 ca艂y klocek bo ca艂y
klocek grzeje si臋 niemi艂osiernie przy takiej jezdzie
w zak艂adach w kt贸rych specjalizuja sie w uk艂adach hamulcowych przestrzegaj膮
aby jezdzic na pocz膮tku powolutku

艁.W.

Nast臋pny inteligentny inaczej. Jak tak dobrze wiesz 偶e przestrzegaj膮 itd. to

dlaczego nie napisa艂e艣 ile na godzin臋 to jest powolutku? Co ma jazda powolutku
do klock贸w i hamulc贸w? Hamulce s膮 od hamowania a nie od wolnej jazdy. A jak si臋
rozp臋dzi w ramach wolnej jazdy do 50 i wyskoczy mu dzieciak to ma hamowa膰 czy ma
nie hamowa膰. A mo偶e ma hamowa膰 powoli? Za艂o偶y艂 tarcze, domy艣lnie nowe, i nowe
klocki. Nic si臋 nie musi dociera膰. Jedyna czynno艣膰 jaka trzeba wykona膰 to przy
wyje偶d偶aniu z warsztatu, jeszcze na podw贸rku, jak samoch贸d ledwo jedzie.
Nacisn膮膰 hamulec 偶eby sprawdzi膰 czy mechanik wypompowa艂 t艂oczki. Bo czasami
zapominaj膮. Potem mo偶na ju偶 dawa膰 w dowolnie w peda艂 gazu. A dlaczego si臋
grzej膮. Bo na razie obowi膮zuje fizyka.

krzysiek82
Go艣膰







Post2010-03-31, 11:01    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zamiast udziela膰 rad puszczaj b膮ki. Nie puszczane b膮ki unosz膮 si臋
do g贸ry i dlatego masz posrane rady.

Posrane teksty zatrzymaj dla siebie, ka偶dy nie druciarz po wymianie
klock贸w w u偶ywanym samochodzie sprawdzi p艂yn ewentualnie go wymieni i
odpowietrzy. Ludzie przypominaj膮 sobie o p艂ynie zwykle przy wymianie
klock贸w w艂a艣nie. Jak nie potrafisz interpretowa膰 poprawnie to wracaj do
kurnika.

--
krzysiek82
DoQ
Go艣膰







Post2010-03-31, 14:09    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem


Cytat:
Nacisn膮膰 hamulec 偶eby sprawdzi膰 czy mechanik wypompowa艂 t艂oczki. Bo czasami
zapominaj膮. Potem mo偶na ju偶 dawa膰 w dowolnie w peda艂 gazu. A dlaczego si臋
grzej膮. Bo na razie obowi膮zuje fizyka.


Oto偶 to. Niekt贸rzy podobnie upieraj膮 si臋 偶e akumulatory litowo
polimerowe (i jonowe) trzeba uprzednio "uformowa膰", a wtedy trzymaja 2x
dluzej Smile Jak juz pisalem niejednokrotnie kilkuset kilometrowe
"docieranie" hamulc贸w to chwyt producent贸w, co by zwali膰 win臋 na
u偶ytkownika w razie ew. reklamacji.
ATSD samochodem prosto z salonu te偶 nikt nie turla si臋 50km/h dr偶膮c z
obawy o nowe, fabryczne hamulce - ale zaraz ktos pewnie napisze ze
samochod przejechal 500km po fabrycznym torze:)

Pozdrawiam
Pawe艂
kogutek
Go艣膰







Post2010-03-31, 14:09    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Nacisn膮膰 hamulec 偶eby sprawdzi膰 czy mechanik wypompowa艂 t艂oczki. Bo czasami
zapominaj膮. Potem mo偶na ju偶 dawa膰 w dowolnie w peda艂 gazu. A dlaczego si臋
grzej膮. Bo na razie obowi膮zuje fizyka. 聽


Oto偶 to. 聽Niekt贸rzy podobnie upieraj膮 si臋 偶e akumulatory litowo
polimerowe (i jonowe) trzeba uprzednio "uformowa膰", a wtedy trzymaja 2x
dluzej Smile Jak juz pisalem niejednokrotnie kilkuset kilometrowe
"docieranie" hamulc贸w to chwyt producent贸w, co by zwali膰 win臋 na
u偶ytkownika w razie ew. reklamacji.
ATSD samochodem prosto z salonu te偶 nikt nie turla si臋 50km/h dr偶膮c z
obawy o nowe, fabryczne hamulce - ale zaraz ktos pewnie napisze ze
samochod przejechal 500km po fabrycznym torze:)

Pozdrawiam
Pawe艂

Producenci do hamulc贸w nic nie maj膮. Zak艂adaj膮 szlifowane tarcze i szlifowane

klocki. Jedyne ograniczenie jakie robi膮 to zalecaj膮 nie przekracza膰 jaki艣
pr臋dko艣ci obrotowych silnika. Nowy samoch贸d ma mie膰 hamulce sprawne w 100
procentach bez 偶adnych innych zabieg贸w ze strony u偶ytkownika. Dziwne teorie
wymy艣laj膮 niedouczeni u偶ytkownicy samochod贸w. G艂upi ludzie znaczy si臋. We
wsp贸艂czesnych samochodach nic nie trzeba dociera膰. Wym贸g troch臋 wolniejszej
jazdy wynika z bezpiecze艅stwa. Jaki艣 element mo偶e mie膰 wad臋 fabryczn膮. Jeden na
10 milion贸w korbowod贸w mo偶e si臋 urwa膰. To bezpieczniej dla u偶ytkownika jak si臋
urwie przy 2000 tysi膮cach obrot贸w ni偶 przy 7000 obrot贸w. Jak si臋 nie urwie przez
pierwsze 100 kilometr贸w to prawdopodobie艅stwo 偶e si臋 urwie p贸藕niej nie mie艣ci
si臋 w 偶adnych statystykach. Ka偶dy nowy silnik przechodzi test. Polega on na tym
ze sprawdzaj膮 jak膮 moc rozwija. To niby jak oni to sprawdz膮 na stanowisku
testowym bez maksymalnego obci膮偶enia? I jako艣 si臋 specjalnie nie przejmuj膮 ze
niedotarty i daj膮 mu wi臋cej ni偶 mo偶e.

Grzegorz
Go艣膰







Post2010-03-31, 14:09    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Hello Big Jack !:
Cytat:
Czy to normalne zjawisko, 偶e po wymianie tarcz i klock贸w hamulcowych
tarcze nieludzko grzej膮 si臋?


Nie. Mog膮 przez pierwsze 50-100 km s艂abiej hamowa膰, ale grzania
wi臋kszego ja ani razu nie spotka艂em. Mo偶e masz 藕le z艂o偶one albo zatarte.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
J.F.
Go艣膰







Post2010-03-31, 14:09    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Oto偶 to. Niekt贸rzy podobnie upieraj膮 si臋 偶e akumulatory litowo
polimerowe (i jonowe) trzeba uprzednio "uformowa膰", a wtedy trzymaja 2x
dluzej Smile

To sa ci co to sprzedaja bateryjki do telefonow co to "bez Kozery
powiem 3000"

Cytat:
Jak juz pisalem niejednokrotnie kilkuset kilometrowe
"docieranie" hamulc贸w to chwyt producent贸w, co by zwali膰 win臋 na
u偶ytkownika w razie ew. reklamacji.
ATSD samochodem prosto z salonu te偶 nikt nie turla si臋 50km/h dr偶膮c z
obawy o nowe, fabryczne hamulce - ale zaraz ktos pewnie napisze ze
samochod przejechal 500km po fabrycznym torze:)

No coz, producent w ogolnosci zaleca ostrozniejsza jazde przez
pierwsze tysiace kilometrow, ale tarcze fabrycznie nowe sa plaskie, a
nie pofaldowane. Jak dlugo, czy musi i czym grozi niedopasowanie
klocka do tych nierownosci to nie bede zgadywal.

Ale tu tak czy inaczej jest cos innego - klocki dociskaja do tarczy
stale i dlatego sie "nieludzko grzeje".

J.
kogutek
Go艣膰







Post2010-03-31, 14:10    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Oto偶 to. 聽Niekt贸rzy podobnie upieraj膮 si臋 偶e akumulatory litowo
polimerowe (i jonowe) trzeba uprzednio "uformowa膰", a wtedy trzymaja 2x
dluzej :)

To sa ci co to sprzedaja bateryjki do telefonow co to "bez Kozery
powiem 3000"

Jak juz pisalem niejednokrotnie kilkuset kilometrowe
"docieranie" hamulc贸w to chwyt producent贸w, co by zwali膰 win臋 na
u偶ytkownika w razie ew. reklamacji.
ATSD samochodem prosto z salonu te偶 nikt nie turla si臋 50km/h dr偶膮c z
obawy o nowe, fabryczne hamulce - ale zaraz ktos pewnie napisze ze
samochod przejechal 500km po fabrycznym torze:)

No coz, producent w ogolnosci zaleca ostrozniejsza jazde przez
pierwsze tysiace kilometrow, ale tarcze fabrycznie nowe sa plaskie, a
nie pofaldowane. Jak dlugo, czy musi i czym grozi niedopasowanie
klocka do tych nierownosci to nie bede zgadywal.

Ale tu tak czy inaczej jest cos innego - klocki dociskaja do tarczy
stale i dlatego sie "nieludzko grzeje".

J.

M贸g艂by艣 rozwin膮膰 temat wp艂ywu pofa艂dowania tarcz. Oraz jakby艣 wyja艣ni艂 co ma si臋

dopasowywa膰 w szlifowanych tarczach i szlifowanych klockach. To by艂bym wdzi臋czny.

kogutek
Go艣膰







Post2010-03-31, 14:10    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Hello Big Jack !:
Czy to normalne zjawisko, 偶e po wymianie tarcz i klock贸w hamulcowych
tarcze nieludzko grzej膮 si臋?


Nie. Mog膮 przez pierwsze 50-100 km s艂abiej hamowa膰, ale grzania
wi臋kszego ja ani razu nie spotka艂em. Mo偶e masz 藕le z艂o偶one albo zatarte.

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1
Co mo偶na 藕le z艂o偶y膰 przy wymianie tarcz i klock贸w? Wiem ze wszystko. Ale o co ci

konkretnie chodzi. Facetowi za艂o偶yli tarcze i klocki. Nie napisa艂 ze stare
tarcze czyli mo偶na z du偶膮 doz膮 prawdopodobie艅stwa domniemywa膰 偶e nowe. Wpad艂 w
panik臋 bo co艣 jest gor膮ce. Bo musi by膰 gor膮ce. Nie napisa艂 偶e lakier mu si臋 na
feldze pali. Czyli jest dobrze. Tarcza przy hamowaniu mo偶e mie膰 i 600 stopni.
Nieludzko si臋 grzeje to znaczy do jakiej temperatury mu si臋 grzeje. Nikt na
razie nie spyta艂. Jak napluje na tarcz臋 po hamowaniu to ma sycze膰. Tak to
dzia艂a. Zamiast go od razu wyprostowa膰 to dziwne teorie wymy艣lacie.

J.F.
Go艣膰







Post2010-03-31, 22:21    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No coz, producent w ogolnosci zaleca ostrozniejsza jazde przez
pierwsze tysiace kilometrow, ale tarcze fabrycznie nowe sa plaskie, a
nie pofaldowane. Jak dlugo, czy musi i czym grozi niedopasowanie
klocka do tych nierownosci to nie bede zgadywal.

M贸g艂by艣 rozwin膮膰 temat wp艂ywu pofa艂dowania tarcz. Oraz jakby艣 wyja艣ni艂 co ma si臋
dopasowywa膰 w szlifowanych tarczach i szlifowanych klockach. To by艂bym wdzi臋czny.

Tarcze uzywane sa niezbyt rowne, tzn w rowkach, a nowe klocki plaskie.
Czyli w pewnych miejscach dociskaja do tarczy, a w sasiednich nie.

Czy to ma jakikolwiek wplyw na klocki to ja nie wiem, nalezaloby sie
spodziewac ze np nagrzewaja sie nierowno, ale moze to bez znaczenia.

Troche sie pojezdzi i sie wzajemnie dotra.

J.
kogutek
Go艣膰







Post2010-04-01, 02:10    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:

No coz, producent w ogolnosci zaleca ostrozniejsza jazde przez
pierwsze tysiace kilometrow, ale tarcze fabrycznie nowe sa plaskie, a
nie pofaldowane. Jak dlugo, czy musi i czym grozi niedopasowanie
klocka do tych nierownosci to nie bede zgadywal.

M贸g艂by艣 rozwin膮膰 temat wp艂ywu pofa艂dowania tarcz. Oraz jakby艣 wyja艣ni艂 co ma si臋
dopasowywa膰 w szlifowanych tarczach i szlifowanych klockach. To by艂bym
wdzi臋czny. 聽

Tarcze uzywane sa niezbyt rowne, tzn w rowkach, a nowe klocki plaskie.
Czyli w pewnych miejscach dociskaja do tarczy, a w sasiednich nie.

Czy to ma jakikolwiek wplyw na klocki to ja nie wiem, nalezaloby sie
spodziewac ze np nagrzewaja sie nierowno, ale moze to bez znaczenia.

Troche sie pojezdzi i sie wzajemnie dotra.

J.
Totalna pora偶ka. Nie potrafisz zinterpretowa膰 tego co sam napisa艂e艣. Napisa艂e艣

偶e producent zaleca przez kilka tysi臋cy kilometr贸w ostro偶niejsza jazd臋. I
dodajesz 偶e zak艂ada nowe p艂askie tarcze. Przy nowej p艂askiej tarczy i nowym
klocku, bo producent zak艂ada r贸wnie偶 nowe klocki nic si臋 nie musi dociera膰 ani
uk艂ada膰. Bo jak by si臋 mia艂o u艂o偶y膰 po pewnym czasie to samoch贸d nie przeszed艂
by przegl膮du u producenta. Wszystkie nowe samochody zje偶d偶aj膮ce z ta艣my trafiaj膮
na stanowisko diagnostyczne, du偶o wy偶szej klasy ni偶 na stacji robi膮cej
przegl膮dy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
偶e w starym samochodzie tarcze maj膮 rowki. Niezbyt dok艂adne doleganie klocka do
tarczy nie zmienia si艂y tarcia miedzy klockiem a tarcz膮. Czyli nie zmienia si艂y
hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki wyst臋puje w takiej
sytuacji to troch臋 bardziej mi臋kki peda艂 hamulca zaraz po wymianie klock贸w. To
dw贸ch ostrzejszych hamowaniach klocki s膮 dopi艂owane. Klocek i tarcza mog膮
pracowa膰 w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie zwi膮zane z tym ze
gdzie艣 dotyka bardziej nie szkodzi tym dw贸m elementom. Bo ciep艂o si臋 rozproszy
na elementy s艂abiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.

MarcinJM
Go艣膰







Post2010-04-01, 09:39    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Totalna pora偶ka. Nie potrafisz zinterpretowa膰 tego co sam napisa艂e艣. Napisa艂e艣
偶e producent zaleca przez kilka tysi臋cy kilometr贸w ostro偶niejsza jazd臋. I
dodajesz 偶e zak艂ada nowe p艂askie tarcze. Przy nowej p艂askiej tarczy i nowym
klocku, bo producent zak艂ada r贸wnie偶 nowe klocki nic si臋 nie musi dociera膰 ani
uk艂ada膰. Bo jak by si臋 mia艂o u艂o偶y膰 po pewnym czasie to samoch贸d nie przeszed艂
by przegl膮du u producenta. Wszystkie nowe samochody zje偶d偶aj膮ce z ta艣my trafiaj膮
na stanowisko diagnostyczne, du偶o wy偶szej klasy ni偶 na stacji robi膮cej
przegl膮dy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
偶e w starym samochodzie tarcze maj膮 rowki. Niezbyt dok艂adne doleganie klocka do
tarczy nie zmienia si艂y tarcia miedzy klockiem a tarcz膮. Czyli nie zmienia si艂y
hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki wyst臋puje w takiej
sytuacji to troch臋 bardziej mi臋kki peda艂 hamulca zaraz po wymianie klock贸w. To
dw贸ch ostrzejszych hamowaniach klocki s膮 dopi艂owane. Klocek i tarcza mog膮
pracowa膰 w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie zwi膮zane z tym ze
gdzie艣 dotyka bardziej nie szkodzi tym dw贸m elementom. Bo ciep艂o si臋 rozproszy
na elementy s艂abiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.


Moc tak, ale powierzchnia miejsza, ergo: moze nastapic miejscowe
przegrzanie klocka/tarczy.
I nie chodzi o niehamowanie na nowym zestawie hamulcowym, tylko unikanie
sytuacji z 200 do 0, gdzie nawet ulozone zestawy sa w stanie odmowic
posluszenstwa po szybkim, kilkukrotnym powtorzeniu manewru.

Swiezo po wymianie hamplu w SC umowilem sie z kumplami na trening.
Uwierz mi, ze zestaw byl do wyrzucenia, a hamowac przestalo juz po kilku
minutach. Klocki kompletnie zeszklone (ferodo) a tarcze fioletowe
(brembo wiercone). Po prostu w feworze walki zapomnialem, ze mam nowy
zestaw, ktory nie przejechal jeszcze nawet 5 km.

Obecnie po wymianie robie kilka hamowan dosc mocnych, zostawiam, zeby
wszystko wystyglo i tak kilka razy. Wyznacznikiem jest znikniecie sladow
obrobki na tarczy.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
kogutek
Go艣膰







Post2010-04-01, 14:32    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Totalna pora偶ka. Nie potrafisz zinterpretowa膰 tego co sam napisa艂e艣. Napisa艂e艣
偶e producent zaleca przez kilka tysi臋cy kilometr贸w ostro偶niejsza jazd臋. I
dodajesz 偶e zak艂ada nowe p艂askie tarcze. Przy nowej p艂askiej tarczy i nowym
klocku, bo producent zak艂ada r贸wnie偶 nowe klocki nic si臋 nie musi dociera膰 ani
uk艂ada膰. Bo jak by si臋 mia艂o u艂o偶y膰 po pewnym czasie to samoch贸d nie przeszed艂
by przegl膮du u producenta. Wszystkie nowe samochody zje偶d偶aj膮ce z ta艣my trafiaj膮
na stanowisko diagnostyczne, du偶o wy偶szej klasy ni偶 na stacji robi膮cej
przegl膮dy. Sprawdzana jest moc, spalanie, spaliny, .... , hamulce. I co z tego
偶e w starym samochodzie tarcze maj膮 rowki. Niezbyt dok艂adne doleganie klocka do
tarczy nie zmienia si艂y tarcia miedzy klockiem a tarcz膮. Czyli nie zmienia si艂y
hamowania. Wynika to z praw fizyki. Jedyny efekt jaki wyst臋puje w takiej
sytuacji to troch臋 bardziej mi臋kki peda艂 hamulca zaraz po wymianie klock贸w. To
dw贸ch ostrzejszych hamowaniach klocki s膮 dopi艂owane. Klocek i tarcza mog膮
pracowa膰 w temperaturze 600 stopni. Miejscowe przegrzanie zwi膮zane z tym ze
gdzie艣 dotyka bardziej nie szkodzi tym dw贸m elementom. Bo ciep艂o si臋 rozproszy
na elementy s艂abiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.


Moc tak, ale powierzchnia miejsza, ergo: moze nastapic miejscowe
przegrzanie klocka/tarczy.
I nie chodzi o niehamowanie na nowym zestawie hamulcowym, tylko unikanie
sytuacji z 200 do 0, gdzie nawet ulozone zestawy sa w stanie odmowic
posluszenstwa po szybkim, kilkukrotnym powtorzeniu manewru.

Swiezo po wymianie hamplu w SC umowilem sie z kumplami na trening.
Uwierz mi, ze zestaw byl do wyrzucenia, a hamowac przestalo juz po kilku
minutach. Klocki kompletnie zeszklone (ferodo) a tarcze fioletowe
(brembo wiercone). Po prostu w feworze walki zapomnialem, ze mam nowy
zestaw, ktory nie przejechal jeszcze nawet 5 km.

Obecnie po wymianie robie kilka hamowan dosc mocnych, zostawiam, zeby
wszystko wystyglo i tak kilka razy. Wyznacznikiem jest znikniecie sladow
obrobki na tarczy.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
Jak jeden z prezydent贸w odkr臋casz kota ogonem kiedy zapytali go o sex. Seryjne

samochody s膮 przeznaczone do normalnej jazdy przez seryjnych ludzi. Dla wariat贸w
firmy produkuj膮 specjalne cz臋艣ci i materia艂y eksploatacyjne. Tarcze i klocki te偶
produkuj膮. Normalny u偶ytkownik samochodu ekstremalnie hamuje ze dwa razy do
roku. Jemu si臋 nic nie zeszkli. Wariat jak chce w przeci膮gu 5 minut zahamowa膰
ekstremalnie 7 razy to musi za艂o偶y膰 specjalne hamulce. Na przyk艂ad ceramiczne
tarcze i klocki wykonane z materia艂u na ok艂adziny hamulcowe do wahad艂owc贸w. Tw贸j
przyk艂ad jest chybiony, 偶eby nie napisa膰 偶e g艂upi.

J.F.
Go艣膰







Post2010-04-01, 15:21    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tarcze uzywane sa niezbyt rowne, tzn w rowkach, a nowe klocki plaskie.
Czyli w pewnych miejscach dociskaja do tarczy, a w sasiednich nie.
Czy to ma jakikolwiek wplyw na klocki to ja nie wiem, nalezaloby sie
spodziewac ze np nagrzewaja sie nierowno, ale moze to bez znaczenia.
Troche sie pojezdzi i sie wzajemnie dotra.

Totalna pora偶ka. Nie potrafisz zinterpretowa膰 tego co sam napisa艂e艣. Napisa艂e艣
偶e producent zaleca przez kilka tysi臋cy kilometr贸w ostro偶niejsza jazd臋. I
dodajesz 偶e zak艂ada nowe p艂askie tarcze.

Producent zaleca z innych przyczyn. Fabryczne panewki, fabryczny wal,
"pojazd otrzymuje Pan dotarty, ale zalecamy ostrozna jazde" :-)

Cytat:
I co z tego
偶e w starym samochodzie tarcze maj膮 rowki. Niezbyt dok艂adne doleganie klocka do
tarczy nie zmienia si艂y tarcia miedzy klockiem a tarcz膮. Czyli nie zmienia si艂y
hamowania.

Sily nie. Rozklad temperatur tak. Czy to istotne .. trzeba by rezercza
zapuscic :-)

Cytat:
Jedyny efekt jaki wyst臋puje w takiej
sytuacji to troch臋 bardziej mi臋kki peda艂 hamulca zaraz po wymianie klock贸w.

No coz, pamietam sprzeglo po wymianie tarczy, tam jakby odwrotnie,
bardzo "ostro" brala poki sie nie dotarla.

Cytat:
dw贸ch ostrzejszych hamowaniach klocki s膮 dopi艂owane.

No coz, powiedzmy ze ciekaw jestem czy masz racje, biorac pod uwage ze
normalne zuzycie jest jest .. milimetr na 10kkm ?

Cytat:
Klocek i tarcza mog膮 pracowa膰 w temperaturze 600 stopni.

No coz, normalne hamulce raczej znacznie nizsze temperatury maja.

Cytat:
Miejscowe przegrzanie zwi膮zane z tym ze
gdzie艣 dotyka bardziej nie szkodzi tym dw贸m elementom. Bo ciep艂o si臋 rozproszy
na elementy s艂abiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.

Pytanie czy gdzies po drodze nie nastapia jakies mikropekniecia w
klockach.

J.
kogutek
Go艣膰







Post2010-04-01, 20:25    Re: Grzanie po wymianie tarcz i klock體 Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Tarcze uzywane sa niezbyt rowne, tzn w rowkach, a nowe klocki plaskie.
Czyli w pewnych miejscach dociskaja do tarczy, a w sasiednich nie.
Czy to ma jakikolwiek wplyw na klocki to ja nie wiem, nalezaloby sie
spodziewac ze np nagrzewaja sie nierowno, ale moze to bez znaczenia.
Troche sie pojezdzi i sie wzajemnie dotra.

Totalna pora偶ka. Nie potrafisz zinterpretowa膰 tego co sam napisa艂e艣. Napisa艂e艣
偶e producent zaleca przez kilka tysi臋cy kilometr贸w ostro偶niejsza jazd臋. I
dodajesz 偶e zak艂ada nowe p艂askie tarcze.

Producent zaleca z innych przyczyn. Fabryczne panewki, fabryczny wal,
"pojazd otrzymuje Pan dotarty, ale zalecamy ostrozna jazde" :-)

I co z tego
偶e w starym samochodzie tarcze maj膮 rowki. Niezbyt dok艂adne doleganie klocka do
tarczy nie zmienia si艂y tarcia miedzy klockiem a tarcz膮. Czyli nie zmienia si艂y
hamowania.

Sily nie. Rozklad temperatur tak. Czy to istotne .. trzeba by rezercza
zapuscic :-)

Jedyny efekt jaki wyst臋puje w takiej
sytuacji to troch臋 bardziej mi臋kki peda艂 hamulca zaraz po wymianie klock贸w.

No coz, pamietam sprzeglo po wymianie tarczy, tam jakby odwrotnie,
bardzo "ostro" brala poki sie nie dotarla.

dw贸ch ostrzejszych hamowaniach klocki s膮 dopi艂owane.

No coz, powiedzmy ze ciekaw jestem czy masz racje, biorac pod uwage ze
normalne zuzycie jest jest .. milimetr na 10kkm ?

Klocek i tarcza mog膮 pracowa膰 w temperaturze 600 stopni.

No coz, normalne hamulce raczej znacznie nizsze temperatury maja.

Miejscowe przegrzanie zwi膮zane z tym ze
gdzie艣 dotyka bardziej nie szkodzi tym dw贸m elementom. Bo ciep艂o si臋 rozproszy
na elementy s艂abiej rozgrzane. Moc rozpraszana pozostanie taka sama.

Pytanie czy gdzies po drodze nie nastapia jakies mikropekniecia w
klockach.

J.

Ostatnie zdanie jakie napisa艂e艣 " Pytanie czy gdzies po drodze nie nastapia

jakies mikropekniecia w klockach. " w zasadzie ko艅czy temat. Ty klocka
hamulcowego nie widzia艂e艣, nie wiesz z czego i jaka technologia jest zrobiony.
Czyli nie wiesz nic a zabierasz g艂os udaj膮c znawc臋. Doucz si臋 facet a potem pisz.

Strona g艂贸wna forum » Dyskusje o samochodach » Grzanie po wymianie tarcz i klock體
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Id藕 do strony Poprzedni  1, 2, 3  Nast臋pny

Recepcja
Login:
Has艂o:
Pami臋taj mnie
Brak konta? Zarejestruj si臋!

Filtry do Twojego samochodu mo偶na znale藕膰 na topczescizamienne.pl