Autor |
Wiadomość |
Sybi
Gość
|
2010-05-24, 07:00 Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
Takim czyms podjechal do mnie klient z prośbą o dokładne sprawdzenie i
wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniając mu przednia oponę na
nową bo była popękana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
tym jeden auoryzowany Harleya!)
A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
nie bardzo mozliwe.
Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
motocykla?
Inne pomysly?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird
|
|
|
|
Reklamy
|
|
vIrek
Gość
|
2010-05-24, 07:27 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o
nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
Takim czyms podjechal do mnie klient z prośbą o dokładne sprawdzenie i
wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniając mu przednia oponę na
nową bo była popękana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
tym jeden auoryzowany Harleya!)
Miałem identyczne objawy (VTX 1800), przy 120-140 motocykl zaczynał |
myszkować z coraz większą amplitudą.
Pomogła wymiana łożysk w główce na nowe. Jak wcześniej sprawdzałem kilka
razy to też nie było luzu, ale po zdemontowaniu przodu i zostawieniu tylko
samych półek dało się wyczuć, że skęcanie kierownicą nie odbywa się idealnie
płynnie tylko w jednym miejscu jest wyczuwalny lekki opór - gdy były
założone lagi i koło to tego oporu nie dało się wyczuć.
Pozdrawiam
--
vIrek
VTX1800
|
|
|
|
Kuczu
Gość
|
2010-05-24, 08:09 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Takim czyms podjechal do mnie klient z pro�b� o dok�adne sprawdzenie i
wywa�enie k�, co zrobi�em; przy okazji wymieniaj�c mu przednia opon� na
now� bo by�a pop�kana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
tym jeden auoryzowany Harleya!)
A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
nie bardzo mozliwe.
Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
motocykla?
Inne pomysly?
|
Podobne objawy daja za mocno skrecone lozyska glowki. Jesli natomiast
lozyska sa ok to problem moze lezec w lozyskowaniu tylnego wahacza. W
FLHT i R wahacz jest lozyskowany na metalowo-gumowych tulejach. Ich
zuzycie powoduje wlasnie plywanie motocykla.
Biorac pod uwage iz praktycznie nie da sie nieprawidlowo zalozyc tylne
kolo wlasnie w lozyskowaniu wahacza bym szukal. No i radze sprawdzic
stan poduszek pod silnikiem i ustawienie calej jednostki w ramie
(ustawienie mozna regulowac)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
|
|
|
Kuczu
Gość
|
2010-05-24, 08:36 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
|
|
|
Bartek
Gość
|
2010-05-24, 09:09 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Editionwww.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
czasie rama staje się miętka i wężykuje.
Na rynku części zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.
|
|
|
|
Kuczu
Gość
|
2010-05-24, 09:36 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
czasie rama staje się miętka i wężykuje.
Na rynku części zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.
|
Rama staje sie mietka ? Napisz prosze cos wiecej Rura stalowa to nie
pisior ze z wiekiem mieknie.
Generalnie ramy wszystkich EVO/TC FLHT/R do rocznika 08 byly slabowite.
No i patent z gumami w wahaczu nie sprawdzal sie za bardzo. Nowe modele
maja inna rame i dodatkowy stabilizator.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
|
|
|
wod.nick
Gość
|
2010-05-24, 20:18 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
...Rura stalowa to nie pisior ze z wiekiem mieknie.
Trzeba jeździć, to nie mięknie.
|
|
|
|
marider
Gość
|
2010-05-24, 23:36 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
|
Ja sie na czopkach nie znam ale pogdybac mozna :)
Cytat: | Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
nie bardzo mozliwe.
|
Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal
zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)
Pzdr
--
marider
Wsciekla (ex) R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk
|
|
|
|
Sybi
Gość
|
|
|
|
Kuczu
Gość
|
2010-05-25, 06:36 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.
|
Tam w wahaczu nie ma normalnych lozysk. To dosyc dziwna konstrukcja. W
samym wahaczu sa tuleje metalowo-gumowe, os przechodzi przez skrzynie
biegow a miedzy wahaczem a rama znajduja sie dziwne gumowe poduszki. I
to one na ogol sie wyrabiaja. Sa za to drogie jak cholera.
Cytat: | Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
pisalem wczesniej. No nic do roboty!
|
Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w
Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)
Cytat: | Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?)
|
Ma sie uginac pod palcem. Ja ustawiam tak na kilka mm ugiecia. Tak
zreszta tez pokazuja tutaj:
http://www.nightrider.com/biketech/hdbeltdrive.htm
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
|
|
|
Sir Piernik
Gość
|
|
|
|
Kuczu
Gość
|
2010-05-25, 21:18 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.
|
Jak by Ci tu... W Electrach szyba jest obowiazkowa i fabryczna. Kwestia
tylko wyboru jej wysokosci. Ale z kazda jezdzic powinna prawidlowo.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
|
|
|
Tytus
Gość
|
2010-05-25, 21:27 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Siemka
***"Sybi"
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice.
Sybiaczu - powiedz klientowi zeby nie koloryzowal, to raz
a dwa w polandii max jest 130 km/h
Poza tym HD nie sluzy do jazdy - wiec uprasza sie o zastosowanie norm
zwyczajowych...
--
Tytus
żółta motorynka
|
|
|
|
kakmar
Gość
|
2010-05-25, 21:54 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: |
Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.
Jak by Ci tu... W Electrach szyba jest obowiazkowa i fabryczna. Kwestia
tylko wyboru jej wysokosci. Ale z kazda jezdzic powinna prawidlowo.
|
Tyle że ma znaczenie gdzie szyba/owiewka jest mocowana.
Szyba mocowana do kierownicy/przedniego zawieszenia jest złem, im
większa tym gorsza. Każda niedokładność montażu może wywoływać znaczne
siły na kierownicy, właśnie przy większych prędkościach. Taka mocowana
do ramy, musiała by być bardzo zepsuta/źle zamocowana, żeby miało to
znaczenie. W Electrarch jest zdaje się na kierownicy, w XJ, może być
różnie.
--
kakmaratgmaildotcom
|
|
|
|
Kuczu
Gość
|
2010-05-25, 22:09 Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie] |
|
Cytat: | Tyle że ma znaczenie gdzie szyba/owiewka jest mocowana.
Szyba mocowana do kierownicy/przedniego zawieszenia jest złem, im
większa tym gorsza. Każda niedokładność montażu może wywoływać znaczne
siły na kierownicy, właśnie przy większych prędkościach. Taka mocowana
do ramy, musiała by być bardzo zepsuta/źle zamocowana, żeby miało to
znaczenie. W Electrarch jest zdaje się na kierownicy, w XJ, może być
różnie.
|
Zobacz jak wyglada Electra (i jest niemal taka sama od ponad 30 lat) a
potem teoretyzuj. Jezdzilem Electra pod 100 mph i nie bylo problemu z
niestabilnoscia. To nie wina modelu tylko egzemplarza.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
|
|
|
|