Autor |
Wiadomość |
karamba
Gość
|
2010-06-13, 08:43 Mokry intercooler |
|
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
|
|
|
|
Reklamy
|
|
karamba
Gość
|
2010-06-13, 10:53 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
nie martwil.
|
Objawów wyżej opisywanych przez kolegów u mnie nie ma,silnik pracuje
równiutko, żeby nie te dwie krople wcale bym na to nie zwrócił uwagi.
Oleju mi nie ubywa, praktycznie silnik nic nie bierze, od wymiany do
wymiany.
Nakręciłem 200tys, ale olej Mobil 1 0w40 turbo wymieniam regularnie co
10tys.
Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.
Karamba
|
|
|
|
karamba
Gość
|
2010-06-13, 11:12 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.
Nie pekaj - powaznie.
|
A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze,
Karamba szykuj kasę
|
|
|
|
Lewis
Gość
|
2010-06-13, 17:53 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
|
Zdychające turbo?
--
Pozdrawiam
Lewis
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB
|
|
|
|
omega_fan
Gość
|
2010-06-13, 18:24 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
|
Turbosprężarka puszcza olej do dolotu.
Jeżeli jest tego mało, to w pewnym sensie normalne.
Duże ilości świadczą o kończeniu się uszczelnień
w turbosprężarce - zacznij odkładać kasę
na regenerację.
|
|
|
|
megrims
Gość
|
2010-06-13, 18:39 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
|
Turbina się kończy.
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
|
|
|
|
BartekK
Gość
|
2010-06-13, 18:48 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: |
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
Turbina się kończy.
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie |
jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
|
|
|
|
charwel (Oo)==:::
Gość
|
2010-06-13, 18:54 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
|
Ja miałem podobne zjawisko w Mondeo MKII 1.8TD jak mi pompa padała.
Nie wiem co się działo, ale jak stałem dłużej w korkach, to silnik
zaczynał chodzić nieregularnie i dodanie gazu przy ruszaniu powodowało
wskakiwanie na wysokie obroty, aż do odcięcia. Czasem udało mi się go
przydusić sprzęgłem i hamulcem.
Po regeneracji pompy się to nie powtórzyło.
pozdrawiam
charwel
|
|
|
|
megrims
Gość
|
2010-06-13, 18:56 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: |
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
Turbina się kończy.
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Możliwe, znam 2 przypadki 1.3 cdti które tak skończyły żywot, ale to nie
jest jakoś tak że "auto dostaje kopa". Po prostu silnik rozkręca się
samoczynnie do ogromnych obrotów, ale nie ma momentu napędowego, nie
daje się zgasić przez stacyjkę, więc zaskoczony kierowca który nie wie
co zrobić - i zostawi go na biegu jałowym - spowoduje kataklizm w bloku
i głowicy. A zdławienie nawet na 2 lub 3 biegu nie jest żadnym problemem.
|
No to jednak karamba niech się martwi. Może mało precyzyjnie napisałem.
Kolega, który mi to opowiadał faktycznie: nie mówił o "kopie" ale o
wkręcaniu się na obroty. Tak czy inaczej, problem może być.
pozdro
|
|
|
|
Marek Giżyński
Gość
|
2010-06-13, 19:26 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
|
To nie legenda... Koledzy wielokrotnie naprawiali silniki po takich
akcjach. Co do oleju w intercoolerze - nazywa sie to film olejowy i jest
jak najbardziej normalne, a to, ze kolega zauwazyl krople oleju z tego
miejsca na posadzce moze byc spowodowane jakas nieszczelnoscia w
ukladzie dolotowym. Popraw opaski na wezu i tyle - ja bym sie absolutnie
nie martwil.
m.
|
|
|
|
Czarek Daniluk
Gość
|
2010-06-13, 19:33 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Turbina się kończy.
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
Czy to legenda miejska (bzdura), czy to jest możliwe?
Oczywiście moja intencją nie jest przyprawianie autora wątku o zawał.
|
Dlaczego niemożliwe ??
Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go, mówiłem
chłopie daj se spokój, nie wiadomo ile ma przebiegu ani nic o tym
samochodzie, był głuchy.
Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.
Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod
Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął
ducha właśnie korbowód wyszedł bokiem ;)
Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając
stare turbo.
Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo
nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić ;)
Pozdrawiam !!
|
|
|
|
Kuba (aka cita)
Gość
|
2010-06-13, 19:40 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: |
Witam
Proszę o poradę.Passat 1.9TDI AJM, Zauważyłem na posadzce w garażu
kilka kropel oleju.
Zajrzałem pod spód i zauważyłem że intercooler od dołu jest lekko
wilgotny od oleju,a gumowa rura
"poci" się i wykapuje z niej olej. Co jest grane? Olej w
intercoolerze? Co to za objaw?
Pozdrawiam
Turbina się kończy.
Ale mam pytanie. Krąży jako legenda miejska taka historia, że
był sobie diesel. Puszczała turbina i silnik zaciągał rozpylony olej
razem z powietrzem jako "mieszanke". I podobno jechał na tym "paliwie".
Efekt, że nagle silnik dostaje "kopa". Jak da się zdusić hamulcem
do obrotów biegu jałowego, no to turbo nie pompowało oleju z powietrzem,
i silnik chodził pomału. Ale dodanie gazu.. jedynka.. i rakieta..
Silnik zamykał obrotke a potem korbowód bokiem wychodził, albo coś
takiego. Słyszałem, że w latach 2004-2006 spotkało to kilkanaście
Lagun.
|
kiedyś podobne przypadki zdarzały sie ze Starami bodajże...
Przy okazji z daleka wyglądało to jakby sie palił samochód, bo dymówa była
taka.
ps. tyle, ze OIDP to nie turbo puszczało a pompa wtryskowa i zwykło sie
okreslać to zjawisko "wściekł sie" ;)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
|
|
|
|
Marek Giżyński
Gość
|
2010-06-13, 20:09 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.
|
Nie pekaj - powaznie. :-)
m.
|
|
|
|
J.F.
Gość
|
2010-06-13, 20:11 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: | Kolega miał Passata B5 - 90KM niestety tylko, zchipował go,
Podciągneli mu niby do 130KM - trochę pojeździł zadowolony jak nigdy.
Aż w końcu dzwoni któregoś dnia że jechał do miasta (pochodzi spod
Suwałk) po zakupy, Pasek zabuczał, pierdyknął dymem że hej i wyzionął
ducha właśnie korbowód wyszedł bokiem
|
Ale na pewno dlatego ze sprezarka olej puszczala ?
Cytat: | Co ciekawsze specjalisty "suwalskie" przełożyli silnik, zostawiając
stare turbo.
Po jakimś czasie niedługim na całe szczęście nie powtórka z rozrywki bo
nie zaczął się rozkręcać, tylko zaczął niemiłosiernie kopcić
|
I to z winy tubrbosprezarki ? No wlasnie - sprezarki czy turbiny ?
J.
|
|
|
|
Yans van Horn
Gość
|
2010-06-13, 20:32 Re: Mokry intercooler |
|
Cytat: |
Jeśli jakieś szczątkowe ilości oleju są w tym miejscu normą to jestem
trochę uspokojony.
Nie pekaj - powaznie. :-)
A już sobie myślałem - olej w chodnicy powietrza? oj nie dobrze,
Karamba szykuj kasę
|
Ja bym jednak spróbował ustalić przyczynę, bo nadmierna ilość oleju może
mieć kilka przyczyn.
Sprawdź luz osiowy wirnika turbo - to ci powie coś na temat tego w jakim
jest stanie. Zwiekszona ilość oleju może mieć też przyczynę w słabym
odpowietrzeniu skrzyni korbowej - zatem kolejny punkt do sprawdzenia.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
|
|
|
|