Autor |
Wiadomość |
Agent
Gość
|
2010-03-16, 15:08 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Czesc, siostra zakupuje auto. Budżet to około 20kPLN, założenie - 3-5
letni
Japończyk klasy B, czyli Micra, Mazda 2 lub Yaris, ewentualnie, ale raczej
nie
VW Polo (to juz ustalone i tego wyboru proszę nie komentować, szczególnie
fani
Twingo i innych aut na F proszę nie przekonujcie do swojego, z góry dzięki
). Będzie tym autem jeździć do pracy (3miasto), no i czasem może jakaś
trasa
na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze 20 000 km).
Dziewczyna nie ma "sportowego zacięcia" więc silnik 70-80KM w zupełności
jej
wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to
jest
bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.
Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to
oszczędność?
Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła dwumasowego, |
filtra DPF a niektóre nawet turbosprężarkę bez zmiennej geometrii czyli
praktycznie nie ma się co psuć a przynajmniej to co jest drogie.
|
|
|
|
Reklamy
|
|
m
Gość
|
2010-03-16, 15:10 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze 20 000 km).
wystarczy. Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to
jest
|
Masz rację, to nie jest ekonomicznie uzasadnione
Przekonaj ja do swojego punktu widzenia.
|
|
|
|
krzysiek82
Gość
|
2010-03-16, 15:17 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Stać ją na utrzymanie benzyniaka, ale skoro może mieć za 2000zł więcej diesla,
który pali 1,5l-2l/100km mniej, to czemu nie? Pytam użytkowników takich aut o
"koszta ukryte".
|
dwumasa, wtryski, pompa wtryskowa, ale to przy znacznych przebiegach coś
zaczyna się dziać, najszybciej leci dwumasa, ale jak się umie ruszać i
zmieniać odpowiednio biegi jest to także bardzo trwały element.
--
krzysiek82
|
|
|
|
Krzysztof 45
Gość
|
2010-03-16, 15:18 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Już dawno zauważyłem,
że poglądu ludzi namiętnie wierzących w super ekonomicznośc diesli nie
da się zminić racjonalną argumentacją.
Widocznie ta racjonalna argumentacją nie jest racjonalną |
argumentacją.
--
Krzysiek
|
|
|
|
Robert_J
Gość
|
2010-03-16, 15:21 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Będzie tym autem jeździć do pracy (3miasto), no i czasem
może jakaś trasa
na wyjazd wakacyjny (czyli rocznie będzie pewnie robić ze
20 000 km).
|
20.000 to mało? Moja żona jeździ do pracy, na zakupy itp.
damskie wypady, a roczny przebieg nie przekracza 7.000 km
)). Auto ma 3,5 roku, a przebieg niewiele ponad 20.000...
Nikt nie uwierzy gdybym chciał sprzedawać ))
|
|
|
|
Waldek Godel
Gość
|
2010-03-16, 15:23 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Proszę o jakieś opinie. Nie znam nikogo kto miałby auto tej klasy z
wolnossącym dieslem. Jest sens w to się ładowac i czy w ogóle jest to oszczędność?
|
Rozwiązanie nasuwa się jedno - kup jej któregoś ze słowackich bliźniaków -
Toytoa Aygo/Citroen C1/Peugeot 107.
Wszystkie są robione w fabryce Toyoty, jeżeli chcesz być ortodoksyjny, to
weź Toyotę, choć dość powszechnie jest uważana za najbrzydszą z nich
wszystkich.
Autko ma bardzo dobrą opinię, a jego silnik wręcz rewelacyjną - mam na
myśli silnik benzynowy. Jest to chyba jedyny przypadek, że wersja benzynowa
pali w zasadzie tyle samo albo i mniej niż równoważny mu osiągami model
diesla (1.4HDi, ten sam co w Mazdzie, niedostępny oficjalnie w Polsce).
To doskonałe miejskie autko za rozsądne pieniądze.
Różnica w cenach modeli pozwoli ci wybrać wersję lepiej wyposażoną.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
|
|
|
|
Gość
|
2010-03-16, 15:34 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: |
Micra 1,5dci nie jest wolnossący?
OIDP to turbodiesel, oprócz tego jest na F, od Renault. Zgodnie z twoimi
wytycznymi - odpada.
Masz racje, ma turbo. |
|
|
|
|
Krzysztof 45
Gość
|
2010-03-16, 15:34 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Ona chce diesla z powodów ekonomicznych, wydaje mi się, że to jest
bez sensu: niby spalanie wg raportów dla tej grupy aut przy tej samej mocy
silnika daje średnio 1,5-2l/100km przewagę ropniakom, ale podobno większa
awaryjność, podobno większe koszty przeglądów, no i boję się, że skoro to
używka to przy dieslu dużo większa szansa, że licznik będzie kręcony.
Chce diesla, niech ma. |
Rzadziej będzie odwiedzać stacje paliw, dłuższe dystanse na
zbiorniku, ropka trochę tańsza, mniej pali, na tanku jest
teraz około 35 zł do przodu, awaryjność jest taka sama jak
benzyniaków a niejednokrotnie mniejsza, wszystko zależy czy
ma dryg do samochodów czy nie.
Same superlatywy.
--
Krzysiek
|
|
|
|
Gość
|
2010-03-16, 15:47 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: |
Japończyk klasy B, czyli Micra... (to juz ustalone i tego wyboru proszę nie k
omentować, szczególnie fani
Twingo i innych aut na F proszę nie przekonujcie do swojego)
Ja chyba czegoś nie rozumiem... Rozważasz "japończyka" Micrę, ale nie
chcesz auta na F?
|
dokładnie tak.
|
|
|
|
krzysiek82
Gość
|
2010-03-16, 15:56 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła
dwumasowego,
|
podasz jakiś przykład? bo nie przypominam sobie, żadnego turbo diesla
współczesnego bez dwumasy.
--
krzysiek82
|
|
|
|
krzysiek82
Gość
|
2010-03-16, 16:02 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | A jak wygląda kwestia wydajności ogrzewania przy mocno ujemnych
temperaturach w takim małym dieslu?
|
1.6 HDI żony, rozgrzewa się migiem, do 5km max albo nawet mniej.
Mój 1.9 JTD trochę dłużej.
--
krzysiek82
|
|
|
|
Waldek Godel
Gość
|
2010-03-16, 16:03 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Dlatego jedynym wyjściem jest kupno niemiecko/amerykańskiej Corsy :)
|
z silnikiem fiata oczywiście
Ale dlaczego każesz mu być tak okrutnym wobec kobiety? To niehumanitarne..
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po
zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do
kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz"
|
|
|
|
Marcin N
Gość
|
2010-03-16, 16:16 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: |
Same superlatywy.
A jak wygląda kwestia wydajności ogrzewania przy mocno ujemnych
temperaturach w takim małym dieslu?
|
Kup żonie matę grzewczą na fotel - nagrzewa się w 10 sekund a kosztuje 50
zł.
Co do diesli: nie kupuje się na ogół diesla, żeby mało nim jeździć więc nie
licz, że uda się kupić używanego diesla z małym przebiegiem. Jeśli gdzieś na
rynku takie się trafiają - to są to prawdziwe okazje i marna szansa, że kupi
je ktoś z ulicy.
Oczekuj więc, że Twój przyszły diesel będzie albo drogi, albo z cofniętym
licznikiem. A drogi diesel - może nie zdążyć się zwrócić, jeśli nie jeździ
się nim dużo.
|
|
|
|
Agent
Gość
|
2010-03-16, 16:25 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: |
Pewnie że jest, zwłaszcza że sporo małych diesli nie ma koła dwumasowego,
podasz jakiś przykład? bo nie przypominam sobie, żadnego turbo diesla
współczesnego bez dwumasy.
Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D |
|
|
|
|
krzysiek82
Gość
|
2010-03-16, 16:30 Re: Auto dla kobiety - czemu NIE diesel? |
|
Cytat: | Civic 1.7 CTDi, Toyota 1.4 D4D
|
a coś z europejskich konstrukcji?
--
krzysiek82
|
|
|
|