Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Moment a moc

Moment a moc

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Autor Wiadomość
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 10:42    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.

A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Reklamy
Adam 'Chloru' Drzewososki
Gość







Post2010-09-26, 10:49    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
begin Adam 'Chloru' Drzewososki

Nie chce mi sie nic wiecej pisa? w tym temacie. Temat moc vs moment by?
tu wa?kowany setki razy. Krótko mowi?c ... moc mozna sobie zmierzy?
wszedzie, ze doklado?cia do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.

A co? na temat?

Na temat to zapomnialem dopisac, ze hamownia nie mierzy mocy tylko ja
sobie oblicza.


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 10:58    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS -
prawdopodobnie 8.0.

No to nie jest też jakiś szczyt, sportowe ABS-y pozwalają na
więcej.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Brzezi
Gość







Post2010-09-26, 11:03    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Ale zawsze nie potrzeba pelnej mocy Smile
A wtedy dojdzie "automat lag" ..

Co to jest automat lag?

To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na
2000 rpm.
Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic Smile

Mozesz recznie przeciez zredukowac w automacie.
Teraz jezdze prawie pelnoletnim automatem, i mimo ze sterowanie ma
mechaniczne, to redukuje moze nie ekstra szybko, ale na tyle szybko, ze
trudno zwyklemu kierowcy zrobic to szybciej, poza tym, manewr np.
wyprzedzania planujesz z wyprzedzeniem, i wciskanie pedalu gazu mozna o to
0.5sek rozpoczac wczesniej, a gdy jeszcze wcisnie sie kickdowna, to
wrazenia kopniecia 320KM w plecy daja niezla frajde :)

Pozdrawiam
Brzezi
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 12:30    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?

Np. w Imprezie albo Evo. Być może w Raliarcie też, ale pewien
nie jestem.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
ALi
Gość







Post2010-09-26, 12:34    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach

Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Przyśpieszenie rolek?


--
Pozdr.
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 12:39    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Potem wyprzedzają tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm),
albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje), im
gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.

Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...



Pozdrawiam
Pawel
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 12:50    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.

Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS -
prawdopodobnie 8.0.
Zawieszenie w dobrym stanie.


Pozdrawiam
Pawel
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 12:58    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ale to nadal nie sa typowe samochody dla bydła Wink

Ale to nie są żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 13:01    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
A to zależy, jaki masz ten ABS i w jakim stanie jest podwozie.
Astra II po 2001r jako przecietny samochod ma typowy ABS -
prawdopodobnie 8.0.
No to nie jest też jakiś szczyt, sportowe ABS-y pozwalają na
więcej.

I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?


Pozdrawiam
Pawel
to
Gość







Post2010-09-26, 13:08    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
begin Robert Rędziak

Cytat:
Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

Przyśpieszenie rolek?

Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.

Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
wyśmiewać. Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej
uzyskać wykres mocy na kołach niż np. momentu na silniku. Techniczne
pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokładniej zapewne ich prędkość z
jakimś tam interwałem czasowym).

--
ignorance is bliss
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 13:13    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna"

Najbardziej ,,natywną'' wielkością dla hamowni obciążeniowej
jest moment obrotowy, a dla inercyjnej zmiana prędkości rolek w
czasie. Resztę się wylicza.

Cytat:
Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej
uzyskać wykres mocy na kołach niż np. momentu na silniku.

A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

Cytat:
Techniczne
pewnie mierzy przyspieszenie rolek (a dokładniej zapewne ich prędkość z
jakimś tam interwałem czasowym).

Obciążeniowa?

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 13:38    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o przekładni
elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki sam
jak zwykły, lub nawet ten sam. Masa odjętego mechanicznego badziewia, w
przybliżeniu powinna skompensować masę dołożonego złomu elektrycznego.

Nie całego, bo nikt nie zdecyduje się powiesić
kilkunastu/-dziesięciu kg przy każdym kole. Zatem w grę wchodzą
albo dwa silniki na oś i półośki, albo jeden plus mechanizm
różnicowy, bo może zajmować mniej miejsca niż dwa silniki i
mniej ważyć.

Cytat:
Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.

40kW w pierdolocie klasy Pandy wystarcza na około 150km/h.

Cytat:
Trzykrotne przeciążenie dobry silnik elektryczny spokojnie wytrzyma ze trzy
minuty - wielkie moce potrzebne są do przyspieszania. Zdecydowanie gorzej
sprawa mogła by wyglądać podczas długotwałego podjazdu pod górę. Co do
piętnstosekundowego strzału - powinien wystarczyć do osiągnięcia Vmax. To
wszysko należalo by dokładnie policzyć. Być moze jest to zdecydowanie lepsze
rozwiązanie, które już leży w szufladach i czeka na finansowy sukces
rozwiązań dotychczasowych.

Nie sądzę. W przeróżnych pojazdach specjalizowanych czasami
używa się napędów hydraulicznych czy elektrycznych. Do aut
osobowych wchodzą one ,,tylnymi drzwami'' jako dodatkowy silnik
w hybrydzie.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
J.F.
Gość







Post2010-09-26, 14:41    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie

Ale jaka byla ta nawierzchnia - snieg, lod, woda ?

Cytat:
ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

A jak sie hamowalo najkrocej ?

Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.

A jak jest .. to jak hamowac ?

J.
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 14:47    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
I w ktorych przecietnych samochodach montuja takie ABSy?
Np. w Imprezie albo Evo. Być może w Raliarcie też, ale pewien
nie jestem.

Ale to nadal nie sa typowe samochody dla bydła ;-)

Pozdrawiam
Paweł
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Moment a moc
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!