Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Moment a moc

Moment a moc

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Autor Wiadomość
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 14:49    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie
Ale jaka byla ta nawierzchnia - snieg, lod, woda ?

Śliska farba polewana wodą - imitująca oblodzenie.

Cytat:
ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...
A jak sie hamowalo najkrocej ?

Na granicy przyczepnosci, kiedy ABS zaczyna gadac a nie walczy o
odblokowanie kola.

Cytat:
Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.
A jak jest .. to jak hamowac ?

Najlepiej wcisnac hamulec do oporu, zamknac oczy i liczyc ze sie nie
przywali - pasuje?


Pozdrawiam
Pawel
Reklamy
to
Gość







Post2010-09-26, 15:03    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
begin Robert Rędziak

Cytat:
Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna"

Najbardziej ,,natywną'' wielkością dla hamowni obciążeniowej jest
moment obrotowy, a dla inercyjnej zmiana prędkości rolek w czasie.
Resztę się wylicza.

Powtórzę:

"Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
wyśmiewać."

Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie
wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w
czasie". Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na
kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa).

Cytat:
Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres
mocy na kołach niż np. momentu na silniku.

A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

Niby dlaczego łatwiej?

Cytat:
Obciążeniowa?

Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem, być
może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

--
ignorance is bliss
PcmOL
Gość







Post2010-09-26, 15:07    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
....
Cytat:
Ostatnio uczestniczylem w kursie doskonalenia jazdy w ABJ. Testowalismy
m.in hamowanie awaryjne na b.sliskiej nawierzchni. Bezmyslne deptanie ABSu
za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...

Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.
ABS istnieje po to, aby zachować możliwość kierowania torem jazdy podczas
awaryjnego hamowania.
Nie po to, aby skracać drogę hamowania.
Statystycznie poprawia efekty bezmyślnego deptania.
Nic więcej.

Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem. Dziwne
wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.
PcmOL
Gość







Post2010-09-26, 15:29    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Nawet jeśli przez przez te kilkadziesiąt sekund podwoisz czy
potroisz tę moc, to co potem? Chyba że chodzi Ci o auto na
ćwiartkę -- jeden piętnastosekundowy strzał, a potem możemy
spokojnie ochłodzić silnik. Zresztą o co tu kopie kruszyć, do
utrzymywania wysokiej przelotowej przez dłuższy czas potrzeba
dużo energii, co w pojazdach elektrycznych wiąże się z dużym
narzutem na masę własną pojazdu.

Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o przekładni
elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki sam
jak zwykły, lub nawet ten sam. Masa odjętego mechanicznego badziewia, w
przybliżeniu powinna skompensować masę dołożonego złomu elektrycznego.

Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.
Jednak silnik pracujący z obrotami mocy maksymalnej, niekoniecznie musi tej
mocy dostarczać. Lokomotywy o mocy paru megawatów, też potrafią utrzymać
prędkość przelotową pociągu 200km/h, co nie znaczy, że potrzebują do tego
pełnej mocy.

Trzykrotne przeciążenie dobry silnik elektryczny spokojnie wytrzyma ze trzy
minuty - wielkie moce potrzebne są do przyspieszania. Zdecydowanie gorzej
sprawa mogła by wyglądać podczas długotwałego podjazdu pod górę. Co do
piętnstosekundowego strzału - powinien wystarczyć do osiągnięcia Vmax. To
wszysko należalo by dokładnie policzyć. Być moze jest to zdecydowanie lepsze
rozwiązanie, które już leży w szufladach i czeka na finansowy sukces
rozwiązań dotychczasowych. Podobnie jak w technologiach IT.
J.F.
Gość







Post2010-09-26, 15:42    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Nie wiąże się z narzutem na masę, albowiem mowa jest wyłącznie o przekładni
elektrycznej. Czyli spalinówka popędza generator, który przez falowniki
popędza silniki elektryczne. Do tego akumulator pomocniczy - czyli taki sam
jak zwykły, lub nawet ten sam.

Ze zwyklego aku pociagniesz moze z 5kW. A ty bys chyba chcial 50 ?

Cytat:
Masa odjętego mechanicznego badziewia, w
przybliżeniu powinna skompensować masę dołożonego złomu elektrycznego.

Albo i nie, bo mecaniczny nie jest znow taki ciezki, a elektryczny
raczej tak. Plus akumulatory.

Cytat:
Jaka w istocie niezbędna jest moc do pokonania oporów ruchu - nie wiem.

Maluchowi 21KM wystarczalo do 105km/h.
No - moze niecale 20, bo silnik musial wielki wentylator napedzac :-)

Cytat:
Jednak silnik pracujący z obrotami mocy maksymalnej, niekoniecznie musi tej
mocy dostarczać.

Nie musi, ale to sie zwykle nie oplaca - na nizszych obrotach lepsza
sprawnosc.

Cytat:
Trzykrotne przeciążenie dobry silnik elektryczny spokojnie wytrzyma ze trzy
minuty

Ale to zwykly silnik, a nie taki 15kW/5kg :-)

Cytat:
wszysko należalo by dokładnie policzyć. Być moze jest to zdecydowanie lepsze
rozwiązanie, które już leży w szufladach i czeka na finansowy sukces
rozwiązań dotychczasowych.

Teoryjka spiskowa ?

Cytat:
Podobnie jak w technologiach IT.

Jestes pewny? Jak patrze na rozwoj polprzewodnikow, to sie zastanawiam
kiedy im sie to amortyzuje :-)

J.
J.F.
Gość







Post2010-09-26, 16:00    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:

ABSu za kazdym razem wydluzalo droge hamowania o 2-3m przy tej samej
predkosci - czyli potwierdzily sie moje "zabawy" zimą.
Ale jak widac są tacy co lubią powielać medialną papkę...
A jak sie hamowalo najkrocej ?
Na granicy przyczepnosci, kiedy ABS zaczyna gadac a nie walczy o
odblokowanie kola.

Bo bezmyslne wcisniecia hamulca bez abs to chyba nie jest idealny
sposob, a na myslenie czesto nie ma czasu.
A jak jest .. to jak hamowac ?
Najlepiej wcisnac hamulec do oporu, zamknac oczy i liczyc ze sie nie
przywali - pasuje?

Ale teraz kazde auto ma abs.

Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.

przyjmuje ze wam wyszlo odwrotnie, chetnie bym przebadal sam.

Bo bez tego to sie moge dlugo zastanawiac czy starac sie byc
madrzejszym od abs czy nie ..

J.
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 17:49    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
No - moze niecale 20, bo silnik musial wielki wentylator napedzac Smile

24KM wg DIN nie SAE.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 17:50    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Do mnie trafia argument ze jak ABS "zaczyna gadac", to na jednym kole
mamy granice poslizgu .. ale na innych mozna mocniej.

Ale normalny ABS nie będzie Ci hamował z różną siłą stronami, bo
auto będzie chciało się obracać. Być może jakiś sportowy na to
pozwala.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 17:53    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ale co powielać? Nikt z przedpiśców nic nie powielał.

"(...)albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej
hamuje)" przegapiles?


Cytat:
ABS istnieje po to, aby zachować możliwość kierowania torem jazdy
podczas awaryjnego hamowania.
Nie po to, aby skracać drogę hamowania.
Statystycznie poprawia efekty bezmyślnego deptania.
Nic więcej.

No brawo.

Pozdrawiam
Pawel
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 17:56    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
"Nie chodzi o to, że mierzy moc na kołach w sensie dosłownym, tylko ze
jest to wielkość najbardziej "natywna" z punktu widzenia hamowni z
wymienionych (moc/moment na kołach/na silniku) więc nie ma co się z tego
wyśmiewać."

Wielkrotnie powtórzona bzdura nie stanie się prawdą.

Cytat:
Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie
wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w
czasie".

Gdzieś napisałem coś o wykresie ,,zmiany prędkości rolek w
czasie''? Wskażesz? Czy nadinterpretujesz.

Cytat:
Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na
kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa).

Bo tam nikt się nie trzepie estymowaną mocą na kole zamachowym.
Bo jest estymowana i nie przekłada się bezpośrednio na osiągi.

Cytat:
Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres
mocy na kołach niż np. momentu na silniku.

A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

Niby dlaczego łatwiej?

Pomyśl.

Cytat:
Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny.

Nie? A czy Ty w ogóle wiesz, jak działa hamownia? (uwaga, to
jest pytanie, teraz będzie trudne słowo, retoryczne).

Cytat:
Nie wiem, być
może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

Zacznij od zapoznania się z zasadą działania urządzenia pod
nazwą ,,hamulec elektrowirowy''.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Robert Rędziak
Gość







Post2010-09-26, 17:57    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ale to nie są żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

Drobiazg, samochod dla gospodyni Wink

Kuchty wożą się czasem takimi wózkami, że przy nich Evo to
pikuś.

r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
DoQ
Gość







Post2010-09-26, 18:18    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Ale to nie są żadne supersamochody. Kompakty, ino na sterydach.
Nowe Evo do wzięcia poniżej dwóch setek.

Drobiazg, samochod dla gospodyni ;)


Pozdrawiam
Pawel
J.F.
Gość







Post2010-09-26, 19:24    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Kontekst mojej wypowiedzi to wyśmiewanie wykresu mocy na kołach więc nie
wiem po co tu wyjeżdżasz z jakimś wykresem "zmiany prędkości rolek w
czasie". Nikt takich wykresów nie robi, bo i po co, a wykresy mocy na
kołach są w normalnym użyciu (głównie w usa).

Powiedzmy sobie tak ze hamownia mierzy czasy z impulsatora lub
napiecie z tensometru.

Moc wylicza z powyzszych :-)

Cytat:
Z punktu widzenia działania typowej hamowni dużo łatwiej uzyskać wykres
mocy na kołach niż np. momentu na silniku.
A jeszcze łatwiej momentu na kołach.

Niby dlaczego łatwiej?

No bo nie ma miernikow mocy na kolach, sa mierniki sily, czasem
momentu :-)

Cytat:
Obciążeniowa?
Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem, być
może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?

One wlasnie moment na kolach mierza :-)

Choc dopuszczam ze sa i hamownie gdzie watomierz jest podlaczony.

J.
valgore
Gość







Post2018-05-27, 10:42    Moment a moc Odpowiedz z cytatem
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546
valgore
Gość







Post2018-05-27, 10:43    Moment a moc Odpowiedz z cytatem
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546of4546
of4546of4546
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Moment a moc
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!