Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Moment a moc

Moment a moc

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Autor Wiadomość
Tatanka
Gość







Post2010-09-23, 23:46    Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Witam

Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
moc silnika wyrazona z KM?
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.

Wangog

To IMHO akurat zasluga turbo. Nie porownoj silnika doladowanengo z
wolnossacym.

Natomiast co do samego faktu tego co ludzie podaja to masz racje -
wszyscy podniecaja sie mocą w KM, najczęsciej mocą maksymalną przy
czerwonym polu, którego to "pola blisko czerwonego" połowa aut nie
ogląda częsciej niż raz w roku, a niektóre nigdy. Coś takiego jak
wykres mocy / momentu do rpm dla większości nie istnieje.

Chociaż z drugiej strony może i dobrze - standardowe cztery parametry
osiągów (0-100; 60-100 na IV, 80-120 na ostatnim i vmax) dla zwyklych
kierowców są parametrami opisujacymi auto w sposob wystarczajacy, wiec
co za roznica ile ma koni czy Nm czy czegokolwiek innego. Jak
zap...ala i ile spala - to sie liczy. Choc pokazanie wykresu mocy /
momentu wraz z wyjasnieniem mogloby nauczyc trochę każdego - chocby
kiedy warto zmieniac biegi.
Reklamy
to
Gość







Post2010-09-24, 07:38    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
begin Wangog

Cytat:
Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
moc silnika wyrazona z KM?

Bo ta wartość mówi relatywnie najwięcej o osiągach. W każdym razie o niebo
więcej niż wartość momentu zmierzona na silniku.

Cytat:
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie

To są bzdury powtarzane przez ignorantów. O przyspieszeniu mówi moment
obrotowy, ale na kołach, a nie na silniku, a tak się akurat składa, że
zbliżony moment obrotowy na kołach mają zwykle auta o podobnej mocy (na
silniku).

Elastyczność to z kolei dobre parametry silnika w dużym zakresie prędkości
obrotowych, wbrew obiegowej opinii silnik mający duży moment obrotowy w
zakresie 2000-3000 rpm absolutnie nie można nazwać "elastycznym".

--
ignorance is bliss
Myjk
Gość







Post2010-09-24, 08:13    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
2010-09-24 10:45:33 Agent

Cytat:
diesel zdycha przy 4 tys i wtedy się przełącza na
nast bieg i znowu można ładnie przyspieszać.

No, i wtedy można przełączać nawet o dwa biegi ;)

PS
http://www.technikajazdy.info/techniczne/moc-czy-moment-obrotowy/

--
Pozdor Myjk
Wangog
Gość







Post2010-09-24, 08:34    Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Witam

Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
moc silnika wyrazona z KM?
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.

Wangog
Agent
Gość







Post2010-09-24, 08:47    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Witam

Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko moc
silnika wyrazona z KM?
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.

Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to żeby

klient był zadowolony. I wychodzi wtedy że ma w silniku 1.2 84 KM i wcale to
nie chce jechać. No ale jak podkręci maszynę do 6200 to przecież zapierdala
i ma do setki mniej niż jakiś stary silnik 1.6 8V 75 KM. I przed kolegami
można sie pochwalić. Szkoda ze czar pryska jak się uzytkuje takie 1.2 i pod
lekka górkę trzeba redukować nawet do 3 i szlifować na max obrotach. Dlatego
ja już dawno przestałem patrzeć na dane w papierach odnośnie mocy bo nijak
to sie ma to codziennego uzytkowania.
Grześ
Gość







Post2010-09-24, 08:50    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
A ja tam miałem cc sportinga z momentem ok. 80 nm i elastyczność miał
lepszą niż niejeden z silnikiem 1.6.

Sorka za eseta, bo to nie mój pc.

pzdr.



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5474 (20100923) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com
Agent
Gość







Post2010-09-24, 08:54    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
A ja tam miałem cc sportinga z momentem ok. 80 nm i elastyczność miał
lepszą niż niejeden z silnikiem 1.6.

A pomyśl jaką by mial z tym 1.6 Smile
Tomasz Pyra
Gość







Post2010-09-24, 09:06    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Przeciez moc to predkosc

A co to za wymysły?
Moc to moc, a prędkość to prędkość.

Cytat:
a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie

To są jakieś bajki wymyślone przez nie wiadomo kogo i nie wiadomo po co
powtarzane.

Cytat:
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.

Wniosek z takiej lekcji powinien być taki, że powinieneś szukać
samochodów z automatyczną skrzynią biegów - będzie taka petarda i
przyjemność, że nawet sobie nie wyobrażasz.


Cytat:
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment

Za to mają dłuższe przełożenie w skrzyni biegów która ten większy moment
zamienia na wyższą prędkość obrotową. I na kołach już nie ma większego
momentu.

I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet nie
wiesz jakie i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość podobne
osiągi.
Oczywiście z dokładnością do stopnia dopasowania skrzyni biegów i
charakterystyki przebiegu mocy w funkcji obrotów.

Natomiast jeżeli masz dwa silniki - jeden ma 100Nm, a drugi 200Nm, to
nadal nie jesteś w stanie niczego zgadnąć jeżeli chodzi o osiągi które
będą w stanie zapewnić.
Równie dobrze ten co ma 200Nm może zapewniać znacznie gorsze osiągi,
albo znacznie lepsze. Nie wiadomo nic.
Dlatego ten parametr jest kompletnie bezwartościowy.

Np. rowerzysta ma około 200Nm i co? Ani nie przyspiesza, ani szybko nie
pojedzie.
Agent
Gość







Post2010-09-24, 09:20    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Przeciez moc to predkosc

A co to za wymysły?
Moc to moc, a prędkość to prędkość.

a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie

To są jakieś bajki wymyślone przez nie wiadomo kogo i nie wiadomo po co
powtarzane.

Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM (125
Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.

Wniosek z takiej lekcji powinien być taki, że powinieneś szukać samochodów
z automatyczną skrzynią biegów - będzie taka petarda i przyjemność, że
nawet sobie nie wyobrażasz.


Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment

Za to mają dłuższe przełożenie w skrzyni biegów która ten większy moment
zamienia na wyższą prędkość obrotową. I na kołach już nie ma większego
momentu.

I tu odpowiedź na Twoje pytanie - dlatego podaje się moc silnika.
Jeżeli masz w takich samych samochodach dwa normalne silniki, nawet nie
wiesz jakie i oba mają po 100KM, to wiesz że oba zapewnią dość podobne
osiągi.
Oczywiście z dokładnością do stopnia dopasowania skrzyni biegów i
charakterystyki przebiegu mocy w funkcji obrotów.

Natomiast jeżeli masz dwa silniki - jeden ma 100Nm, a drugi 200Nm, to
nadal nie jesteś w stanie niczego zgadnąć jeżeli chodzi o osiągi które
będą w stanie zapewnić.
Równie dobrze ten co ma 200Nm może zapewniać znacznie gorsze osiągi, albo
znacznie lepsze. Nie wiadomo nic.
Dlatego ten parametr jest kompletnie bezwartościowy.

Np. rowerzysta ma około 200Nm i co? Ani nie przyspiesza, ani szybko nie
pojedzie.

Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się dało zrobić

przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika tak aby dostarczał
pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik ma 80 czy 200 Nm.
Praktyka jednak pokazuje że kierowcy niechętnie korzystają z obrotów 4.5-6
tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika benzynowego i dlatego to ucucie
braku mocy. Mówię o silnikach wolnossących benz i TD a to dlatego że nie ma
już praktycznie diesli wolnossących. W TB wygląda to już dużo lepiej.
J.F.
Gość







Post2010-09-24, 09:23    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90%
tylko moc silnika wyrazona z KM?

No nie - w Europie podaja moment i moc, a w USA tylko pojemnosc :-)

Cytat:
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to
elastycznosc silnika,

Ale to wymaga calego wykresu i nie tak latwo zreszta ocenic.

Cytat:
przyspieszenie i frajda z jazdy.

A to juz niekoniecznie. Przyspieszenie w duzym stopniu zalezy od
mocy.

Cytat:
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107
KM (125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300
Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".

Ale ktorym ciekawsza ? I czy umiesz beigi zmieniac :-)

Cytat:
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to
chodzi.

Ten wyzszy moment zazwyczaj znika w skrzyni. O eleastycznosci mozna
dlugo dyskutowac .. ale to w dieslach montuja 6 biegowe skrzynie,
benzyniaki widac ich nie potrzebuja :-)

A ogolnie .. kup sobie auto z 200KM mocy, zobacz jak sie ciekawie
jezdzi .. i zauwaz ze nawet nie popatrzyles na moment :-)

J.
Tomasz Pyra
Gość







Post2010-09-24, 09:24    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Np. rowerzysta ma około 200Nm i co? Ani nie przyspiesza, ani szybko
nie pojedzie.

Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się dało
zrobić przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika tak aby
dostarczał pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik ma 80
czy 200 Nm. Praktyka jednak pokazuje że kierowcy niechętnie korzystają z
obrotów 4.5-6 tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika benzynowego i
dlatego to ucucie braku mocy.

Dlatego tacy kierowcy powinni mieć automatyczną skrzynię biegów.
Posiada same zalety - u znakomitej większości użytkowników kończy się to
mniejszym zużyciem paliwa i wyższymi osiągami samochodu (wbrew
powtarzanym, obiegowym opiniom).
Agent
Gość







Post2010-09-24, 09:25    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:


Np. rowerzysta ma około 200Nm i co? Ani nie przyspiesza, ani szybko
nie pojedzie.

Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się dało
zrobić przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika tak aby
dostarczał pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik ma 80
czy 200 Nm. Praktyka jednak pokazuje że kierowcy niechętnie korzystają z
obrotów 4.5-6 tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika benzynowego i
dlatego to ucucie braku mocy.

Dlatego tacy kierowcy powinni mieć automatyczną skrzynię biegów.
Posiada same zalety - u znakomitej większości użytkowników kończy się to
mniejszym zużyciem paliwa i wyższymi osiągami samochodu (wbrew
powtarzanym, obiegowym opiniom).

W pełni się zgadzam i żałuję że w Polsce taka opcja to wciąż wyjątkowa
rzadkość zwłaszcza w segmencie B,C (B akurat do dla żony do miasta a C lub D
dla mnie Smile)
Arek (G)
Gość







Post2010-09-24, 09:31    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:

Witam

Wytlumaczcie mi prosze dlaczego wszyscy i wszedzie podaja w 90% tylko
moc silnika wyrazona z KM?
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
silnika, przyspieszenie i frajda z jazdy.
Nauczylem sie tej zasady gdy najpierw mialem Carine E z moca 107 KM
(125 Nm) a teraz posiadam C klase CDI ktora ma 125 KM i 300 Nm.
Jazda jest nieporownywalnie "ciekawsza".
Wiem ze diesle z zasady maja wiekszy moment ale to tutaj nie o to chodzi.

Oj widzę że dyskusja benzyna kontra diesel gotowa. Moc się podaje po to
żeby klient był zadowolony.

Natomiast moment podaje się aby zadowolić klienta z silnika, który
zdycha już przy 3k obrotów.

A.
Robson
Gość







Post2010-09-24, 09:33    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Przeciez moc to predkosc a dopiero moment obrotowy to elastycznosc
Tak? To czemu ciagnik o mocy 300KM nie chce zap*** jak ferrari??
J.F.
Gość







Post2010-09-24, 09:34    Re: Moment a moc Odpowiedz z cytatem
w
Cytat:

Wszystko by sie zgadzało ale tylko teoretycznie czyli jakby się
dało
zrobić przekładnię (CVT?) która zawsze utrzymuje obroty silnika
tak aby
dostarczał pełną moc. Wtedy nie byłoby żadnej róznicy czy silnik
ma 80
czy 200 Nm.

Ale zawsze nie potrzeba pelnej mocy Smile
A wtedy dojdzie "automat lag" ..

Cytat:
Praktyka jednak pokazuje ze kierowcy niechętnie korzystają z
obrotów 4.5-6 tys a więc nie wykorzystują max mocy silnika
benzynowego i
dlatego to ucucie braku mocy.

Dlatego tacy kierowcy powinni mieć automatyczną skrzynię biegów.
Posiada same zalety - u znakomitej większości użytkowników kończy
się to mniejszym zużyciem paliwa i wyższymi osiągami samochodu
(wbrew powtarzanym, obiegowym opiniom).

No nie wiem, nie wiem - masz jakies dwa autka do porownania ?
Jakos tak wyrobilem sobie opinie ze automat musi wiecej spalic, ale
to raczej byly automaty starszej daty, DSG moze zmienic opinie.

Do czasu zuzycia sprzegla :-)

J.
Strona główna forum » Dyskusje o samochodach » Moment a moc
Skocz do:  
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny

Recepcja
Login:
Hasło:
Pamiętaj mnie
Brak konta? Zarejestruj się!