Autor |
Wiadomość |
Yans van Horn
Gość
|
2010-09-25, 22:08 Re: Moment a moc |
|
Cytat: | - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
|
To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na kołach.
PS: Wykreś ww. do wglądu na priv.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
|
|
|
|
Reklamy
|
|
Adam 'Chloru' Drzewososki
Gość
|
2010-09-25, 22:14 Re: Moment a moc |
|
Cytat: | No da si? da. Dobrze wiesz o co codzi?o ;)
Popularne hamownie mierz? w?a?nie moc na ko?ach i z niej licz?/szacuj?
ca?? reszt?. Tak?e w takim wykresie nie ma nic ?miesznego, ba, jest
najbardziej "natywny".
|
Nie chce mi sie nic wiecej pisać w tym temacie. Temat moc vs moment był
tu wałkowany setki razy. Krótko mowiąc ... moc mozna sobie zmierzyć
wszedzie, ze dokladościa do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.
--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net
|
|
|
|
Mario
Gość
|
2010-09-25, 23:03 Re: Moment a moc |
|
Cytat: |
Ale zawsze nie potrzeba pelnej mocy
A wtedy dojdzie "automat lag" ..
Co to jest automat lag?
To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000 rpm.
Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
J.
Ale to jest fajne uczucie, kiedy wciskasz gaz i czekasz na kopnięcie w |
fotel. Kiedyś w moim starym autku, "lag" trwał około sekundy. To też
była frajda bo wciskałem gaz przy np. 2500obr, był kopniak w fotel, po
sekundzie skrzynia redukowała bieg i był drugi potężniejszy kopniak w
fotel. .
pozdrawiam
mario
|
|
|
|
Jaroslaw Berezowski
Gość
|
2010-09-26, 00:25 Re: Moment a moc |
|
|
|
|
|
to
Gość
|
2010-09-26, 04:03 Re: Moment a moc |
|
begin Robert Rędziak
Cytat: | Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach
Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
|
Ależ tak, mierzy.
--
ignorance is bliss
|
|
|
|
to
Gość
|
2010-09-26, 04:03 Re: Moment a moc |
|
begin Adam 'Chloru' Drzewososki
Cytat: | Nie chce mi sie nic wiecej pisać w tym temacie. Temat moc vs moment był
tu wałkowany setki razy. Krótko mowiąc ... moc mozna sobie zmierzyć
wszedzie, ze dokladościa do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.
|
A coś na temat?
--
ignorance is bliss
|
|
|
|
MarcinJM
Gość
|
2010-09-26, 06:44 Re: Moment a moc |
|
Cytat: |
Użytkownik "Tomasz Pyra"
Potem wyprzedzają tacy na V/VI biegu (no bo max moment przy 1800rpm),
albo hamują na granicy zadziałania ABS (no bo czuć że lepiej hamuje),
im gorsze założy się opony tym samochód lepiej się prowadzi itp. itd.
Ale...wiesz, że najlepszą przyczepność na suchym asfalcie mają slicki?
|
Gorace slicki. A dogrzac je jest naprawde trudno poza torem.
Smieszy mnie ktos, kto jezdzi "sportowo" a jego opony (standardowe) sa
gladkie jak dupa niemowlaka, a boki bieznika dziewicze, jak z fabryki.
:)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
|
|
|
|
PcmOL
Gość
|
2010-09-26, 08:02 Re: Moment a moc |
|
Cytat: |
Cztery silniki po 10kW mocy znamionowej. Jaka jest chwilowa
przeciążalność
takich silników, każdy wie.
Zaryzykował bym twierdzenie, że osiągi były by jak u 200KM czystej
Oczywiście. Dla supernapędów elektrycznych moc oporów 147kW
automagicznie redukuje się do 40kW i cały bilans się zgadza, a
osiągi są te same.
|
Przy jakiej prędkości jednostajnej potrzeba mocy 40kW do pokonania oporów
ruchu?
Jaki jest stosunek mocy znamionowej do mocy szczytowej w napędach
elektrycznych?
|
|
|
|
PcmOL
Gość
|
2010-09-26, 08:09 Re: Moment a moc |
|
|
|
|
|
Robert Rędziak
Gość
|
2010-09-26, 09:18 Re: Moment a moc |
|
Cytat: | Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
Ależ tak, mierzy.
|
Ktoś Cię okłamał.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
|
|
|
|
Kuba (aka cita)
Gość
|
2010-09-26, 09:33 Re: Moment a moc |
|
Cytat: |
No tak, a jeździłeś kiedyś na takich?
Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach,
balans przy hamowaniu jakiś dziwny, opanowanie poślizgu bardzo trudne.
|
wytłumacz miu prosze dlaczego brak bieżnika ma spowodować przechyły w
zakrętach.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
|
|
|
|
Yans van Horn
Gość
|
2010-09-26, 09:52 Re: Moment a moc |
|
Cytat: |
No tak, a jeździłeś kiedyś na takich?
Bo wrażenia fatalne - samochód się przechyla jak głupi na zakrętach,
balans przy hamowaniu jakiś dziwny, opanowanie poślizgu bardzo trudne.
wytłumacz miu prosze dlaczego brak bieżnika ma spowodować przechyły w
zakrętach.
|
Powoduje to takie coś, co nazywa się..... trakcja :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
|
|
|
|
J.F.
Gość
|
2010-09-26, 09:53 Re: Moment a moc |
|
Cytat: |
Co to jest automat lag?
To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000 rpm.
Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
Ale to jest fajne uczucie, kiedy wciskasz gaz i czekasz na kopnięcie w
fotel. Kiedyś w moim starym autku, "lag" trwał około sekundy. To też
była frajda bo wciskałem gaz przy np. 2500obr, był kopniak w fotel, po
sekundzie skrzynia redukowała bieg i był drugi potężniejszy kopniak w
fotel. .
|
Frajda na pustej drodze moze jest, ale przy wyprzedzania nie ulatwia
J.
|
|
|
|
Robert Rędziak
Gość
|
2010-09-26, 10:21 Re: Moment a moc |
|
Cytat: | Przy jakiej prędkości jednostajnej potrzeba mocy 40kW do pokonania oporów
ruchu?
|
Napisałeś osiągi, a nie przyspieszenie czy prędkość chwilowa.
Różnej. Bo to zależy od mocy oporów. W pierdolocie około
150km/h, w aucie o większej powierzchni czołowej (jakże modnej
obecnie), będzie gorzej. Moje 125kW zapewnia mi utrzymywanie
przelotowej prędkości ponad 200km/h na dłuższym odcinku (wisi mi
to, czy i gdzie to jest legalne, jest to realne).
Cytat: | Jaki jest stosunek mocy znamionowej do mocy szczytowej w napędach
elektrycznych?
|
Nawet jeśli przez przez te kilkadziesiąt sekund podwoisz czy
potroisz tę moc, to co potem? Chyba że chodzi Ci o auto na
ćwiartkę -- jeden piętnastosekundowy strzał, a potem możemy
spokojnie ochłodzić silnik. Zresztą o co tu kopie kruszyć, do
utrzymywania wysokiej przelotowej przez dłuższy czas potrzeba
dużo energii, co w pojazdach elektrycznych wiąże się z dużym
narzutem na masę własną pojazdu.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
|
|
|
|
Robert Rędziak
Gość
|
2010-09-26, 10:41 Re: Moment a moc |
|
Cytat: | Nie. Hamownia nie mierzy mocy.
Przyśpieszenie rolek?
|
Albo moment na nich. Ale to nie jest pomiar mocy.
r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
|
|
|
|